kan je zelf een piano verven?

wij hebben een witte piano die verkleurd is kan je die zelf matzwart verven

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Bij een witte, die zwart moet worden zou ik eerst een grondverf gebruiken. Indien je niet zo handig met verf ben is het beter een roller te gebruiken. Maar voor een mooier resultaat is spuiten een optie. Dit laatste kan je beter wel aan een professional overlaten
Frimu2
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Het lijkt mij niet verstandig om zomaar verf op een piano te rollen. Het hout moet goed kunnen meeklinken, dus er zijn vast voorwaarden aan de verfstof verbonden.....
Frimu2
12 jaar geleden
De vraag word gesteld door iemand die de kleur van een piano blijkbaar belangrijk vind. Het woord klank ben ik niet in de vraag tegen gekomen. Bovendien schat ik in dat het klankverschil te verwaarlozen is. Maar je heb een punt, ik zou geen stopverf gebruiken ;-)

Andere antwoorden (2)

Dat wordt denkelijk toch een knoei boel,je zit al met het hout bij de toetsen dat krijg je nooit mooi,als ik jullie was zou ik eens informeren bij een piano handelaar, misschien heeft wel een zwarte staan die je kan ruilen.
burgos
12 jaar geleden
Ja dat kan.
Heeft de piano een dikke (glimmende) vernislaag? Dan zou ik hem licht opschuren, heel goed ontvetten en dan met een fijne lakroller bewerken. Als er een gewone verflaag overheen zit kan je die schuren tot het hout/laag glad is en dan rollen. Waarschijnlijk kan je de klep en een aantal onderdelen loshalen, maar dit ligt aan het bouwjaar van de piano. Dan kan je de losse onderdelen makkelijker verven en krijg je nette randen en naden.
Weet je zeker dat je mat-zwart wilt? Glanzend is meer gangbaar.
Ik heb zelf mijn (bruine) piano gedemonteerd en glanzend zwart geschilderd. Was flink wat werk. Drie lagen zijn toch wel nodig.
Let bij het schilderen op neerdwarrelend stof, dat zie je nl snel terug in de verf als het is opgedroogd.

succes!