Is het mogelijk om een gat in een bal te repareren? (zie foto)

Toegevoegd na 5 minuten:
Jammer genoeg zie ik geen foto dus ik probeer het uit te leggen..
Er zit een gat in de "kruising" tussen 3 stukken van de bal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K
jc54
12 jaar geleden
Ik wil niet zeggen dat het NIET mogelijk is. maar het zal niet meevallen.

Het beste antwoord

Als je de "buitenbal" bedoelt, dus het leer.
Dan is dat te doen.
Nu komt natuurlijk de volgende vraag hoe moet ik dat doen?
Gewoon met een ledernaald en dan opnieuw stikken zal niet gaan daar de stiksel tijdens het spelen kapot gaat.
Maar wat wel een mogelijke oplossing kan zijn is om een los stuk leder of een stuk binnenband van een fiets of motor door het gat naar binnen te werken en deze met een lijm door het gat heen in te smeren.
Zodra dat gebeurt is de bal iets oppompen zodat de lap mooi ttegen de buitenwant aandrukt.

Het is lastig maar lijkt mij niet ondoenelijk.
Een andere bal aanschaffen lijkt me praktischer, maar dat was de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alles kun je maken.
Maar het zal altijd een gevoelig punt blijven. Bovendien zullen de kosten voor het maken van de bal veelal hoger zijn dan het kopen van een nieuwe bal.