Voor €7,99 bij de Blokker...

Toegevoegd na 19 seconden:
Bespaart je een hoop tijd en moeite.

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik zie op je site dat je snowboard. Heb je niet nog ergens een oud board liggen, leg dat op 2 blokken (zoals bielzen) met de onderkant naar boven, en vouw er een kleed om heen, zorg wel dat het kleed niet gaat schuiven, anders ga je alleen maar kreuken in je kleren strijken...

Succes!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuinigheid in deze tijd +1

Andere antwoorden (8)

als je geen plank hebt kan je toch gewoon op je bed strijken?
als ik dan eens strijk, doe ik dat zo, gaat best.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk jij bent zuinig +
Rieneke1
14 jaar geleden
ik strijk maar eens per jaar lora ;)
Neem een plank, schaaf hem glad. Trek er eenstof omheen (bijvoorbeeld badstof) Zet hem met een lijmklem oid vast op een tafel of kast en je hebt je provisorische strijkplank.
Succes...

Toegevoegd na 7 minuten:
Je hoeft overigens niet te strijken: Hang je overhemden op in een badkamer waar net gedoucht is en alle kreukels verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Je broeken pers je onder je matras.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In plaats van het zelf uit te zoeken, maak er een na...

Of is strijkplank een code voor iets heel geheims?

Koop er een in een kringloopwinkel voor een paar eurietjes als je niet veel kunt uitgeven...

Maak eerst de onderkant en dan de bovenkant...

Kijk eerst goed waar die kapot gegaan is en vervang dan het kapotte deel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan in principe op elke vlakke ondergrond strijken.
Als je op tafel een dikke handdoek of een molton legt , dit om je tafel te beschermen, kan je daar op strijken, alleen met een stoomstrijkijzer moet je wel opletten. Het is niet echt handig en werkt niet zo makkelijk als een strijkplank.
Zelf een strijkplank maken naar een voorbeeld in de winkel lijkt me niet echt praktisch, dan is eentje kopen , tweedehands ook volop verkrijgbaar een betere oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad gewoon zuinig zijn +1
Met gereedschap en materialen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap die minnen niet. Een strijkplank maken. Wat een gekke vraag..
Voor 2.50 bij de Emmaus of Kringloop zou ik niet gaan zitten klungelen met een zelf gemaakte plank.

Je kunt overal op strijken, maar het kost zoveel meer moeite als je op een tafel of een bed moet strijken. Bovendien kan je beter niet strijken dan iets niet correct afleveren.

Om minder strijkwerk te hebben, geef ik je het advies alles glad en recht op te hangen en niet zomaar over de lijn te floepen. Netjes op de lijn gedroogd, levert een besparing aan strijkwerk op van rond de 50%. 25% hoef je helemaal niet meer te strijken en nog eens 25% hoef je alleen maar lief aan te kijken en het is al glad.

Het strijken van een overhemd waarmee je op solicitatiebezoek gaat, moet je echt op een plank doen. Dat moet correct. Er kan een baan van af hangen. :)

Mocht je een oude plank te pakken krijgen, dan kan je er een nieuw los hoesje voor kopen bij de Blokker. Meet dan wel even de lengte en de breedte van de plank op.
Strijk ze!!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad 2e hands +1
Niet nodig.!
I.p.v 1 krat minder bier kopen. Ga je maar een strijkplank kopen.
Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men neme een aantal (lege)kratten. Zet ze op twee stapels. Plank er over en u heeft een stellage die geschikt is om o.a. te strijken.
sucses.