Hoe kan ik ervoor zorgen dat er niemand In mijn kamer komt?

Ik heb geen sleutel

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik waardeer jullie inzendingen, maar ik zoek een oplossing zonder een daadwerkelijk slot

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schuif een kast voor de deur en ga door het raam naar buiten.
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat is er zo geheim in je kamer?
gvrox
12 jaar geleden
Wat is er mis met een slot dan ? Als je iets af wil sluiten dan zul je toch echt iets moeten hebben dat werkt als een slot. Gebruik anders superlijm, dat is geen slot, en niemand komt je kamer meer in (of uit).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Woon je nog thuis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de situatie; komen ouder/broers/zusters op je kamer. Of woon je alleen als student? Wat meer duidelijkheid zou helpen je te adviseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je vraag is niet volledig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook weleens willen weten waarom je persé geen slot wil. Dat is toch de beste oplossing om je deur te sluiten?Als het er om gaat dat men bijv. niet op je pc mag als jij er niet bent dan kun je die misschien in een kast (met slot) zetten als je weggaat.

Antwoorden (14)

bevestig een groot hangslot aan de binnen en buitenkant van de deur, maar meestal is het genoeg om gewoon tegen de gezinsleden te zeggen dat je het niet op prijs stelt, dat zij je kamer ongevraagd betreden.

Toegevoegd na 50 minuten:
dan zou je toch een bewaker in moeten huren, of een hond aan moeten schaffen, maar dat beest moet dus ook uitgelaten worden, dus dan is je kamer toch momenten onbewaakt, dus zijn 2 honden dan de oplossing, kun je ze om ste beurt uitlaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een extern slot gebruiken. Twee ringen op je deur en deurpost bevestigen, en dan zo'n lockerslotje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haakje op de deur aan de binnenkant. Weet wel dat als er iets gebeurt, bijv. bij brand, dat men dan je nog zonder veel vertraging moet kunnen redden en niet bijvoorbeeld eerst de hele deur eruit moet halen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je bedoelt dat er niemand in kan als je niet thuis bent dan zul je toch echt een slot moeten kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook gewoon een deurslot laten plaatsen door
een vakman. Uiteraard in overleg !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er geen slot op kan of mag,dan kun je een raam/deuralarm nemen,maar dit maakt wel een ontzettend kabaal als het af gaat.

Bij onderstaande bron kosten ze 1,95
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorgen dat je de enige bent met een voordeursleutel?

ik zou een boobytrap plaatsen als een bordje "verboden toegang' niet voldoende is, en een slot geen optie lijkt.

je zou ook een valse hond in je kamer kunnen zetten, of een camera installeren die je in de gaten moet houden en heel vlot (nog voor het betreden van je kamer) ingrijpen.

een alarm laten installeren die (als iemand je deur opendoet) een signaal op je mobiel af laat gaan (dan nog ben je te laat, tenzij je niet verder dan een straal van een paar meter bij je kamer vandaan bent)

en natuurlijk de 'home alone' toestanden (die niet uitvoerbaar zijn m.i.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon duidelijke afspraken maken et wie je in huis woont: eerst kloppen , wachten op antwoord, enz.. succes (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Inderdaad zorgen voor een goede hangslot

En anders zet je op een briefje dat je het niet op prijst stelt dat ze in jouw kamer komen, als ze dan een beetje respect in hun donder hebben zullen ze dat accepteren,

Als jij dit echt niet vertrouwd en weet dat ze hier lak aan hebben, dan kan je altijd een klacht indienen bij de huurbaas, en eventueel aangifte doen, Het is en blijft jouw eigendom , EN het is privee anderen hebben daar niets te zoekken,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zette vroeger altijd een stoel met op de rugleuning een aantal boeken opgestapeld onder mijn deurklink. Zo kan de deurklink dus niet naar beneden en kan niemand ongevraagd je kamer binnen lopen. Dit werkt uiteraard wel alleen wanneer je in je kamer zit! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt niet waar je woont.
En hoe oud je bent.

ALs je 16 jaar bent nog gewoon thuis woont, in het huis van jouw ouders, dan zal dat niet meevallen.

Dan is de enige oplossing om daar duidelijke afspraken over te maken.
Want dan heb je niet zo veel rechten.

Woon je in een ander huis en huur je een kamer,
dan is een slot toch echt DE oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een plank te plaatsen onder de klink steunend op de vloer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit probleem ook.
Iedereen komt altijd maar binnen.
Daarom heb ik duidelijk afgesproken dat ze(andere mensen in dit huis, mijn gezin dus) eerst moeten kloppen.
Vaak vergeten ze het, dus blijf ze er aan herinneren.
Ook een briefje op de deur met; Eerst kloppen, kan ze het helpen te blijven herinneren.
Bij mij vergeten ze het soms alsnog, dus ik heb een nachtkastje naast mijn bed en die schuif ik dan gewoon een klein stukje voor de deur, en dan krijgen ze de deur niet meer open=)
En tegen de tijd dat ze hem weggeduwd kunnen hebben, kan ik allang NEE, Mag niet binnenkomen geroept hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja wat de rest al zegt..we weten niet hoe je situatie in het huis is. Misschien een leuke tip, bij de Expo hebben ze van die bordjes die je op een glad oppervlak kunt vastmaken met zuignappen. Ikzelf heb er een van "Rot op, geen toegang". Zuignappen op je deur zal wel niet gaan, maar een beetje creatief er mee omgaan en wat de rest ook al zegt..duidelijk aangeven dat je niet wil dat er mensen in je kamer komen als je daar niet van gediend bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat het erom dat er niemand op je kamer komt als je afwezig bent of als je wel in je kamer bent of zelf beide?

Als je zelf aanwezig bent en je wilt niet gestoord worden, dan kun je de deurklink van je kamer losschroeven en losnemen. (imbusje/schroefje aan de onderzijde)
De kant waar een vierkantvormige stangetje aan zit is ERG belangrijk! Hiermee kun je je kamer weer uit komen. Deze mag dus NOOIT buiten je kamer liggen. (Of je moet een reserve-iets hebben waar je de deur mee open kunt maken, voor het geval dat. (kan grote schroevendraaier zijn of houten lat met juiste maat, of een ongebruikte deurklink uit de schuur...) Je kan de klink ook gewoon in de deur laten zitten. Dan kan deze niet kwijtraken. Wel aan de binnenkant van de deur natuurlijk. ;-)

Bij het verlaten van je kamer doe je de deur dicht met de deurklink aan de buitenkant en neem je deze als een soort sleutel met je mee! Experimenteer er eens mee. Misschien bevalt het je wel.

Als je er 100% zeker van wilt zijn dat er niemand op je kamer is geweest als je terugkomt, kun je bij het vertrekken een klein plakkertje op je deur en deurpost plakken. Een dun strookje van een papieren etiket is prettig. Die breekt gemakkelijk wanneer iemand de deur ongevraagd open doet.
Wel op minder zichtbaar punt plakken. Bijvoorbeeld aan de bovenkant van de deur. (niet aan de scharnierende kant)

Dit soort trucjes kunnen ook door iets op de deur te leggen (bij een opdekdeur, dus waar een randje is dat niet in het kozijn valt)

Je kunt ook een wig (houtenblokje in vorm van driehoek) gebruiken als je op je kamer zit. Deze plaats je tussen deur en drempel en duw je dan stevig aan. Hoe harder je hem aanduwt, hoe meer moeite moet iemand doen om jouw kamer op te komen. Voor jou is het gemakkelijk om de wig weg te schuiven om je kamer te verlaten. ;-)

Misschien is dit haalbaar in je kamer: een touw knopen dat om de deurklink heen gaat en dan via bijvoorbeeld een radiatorbuis weer naar je deurklink gaat. Dus twee keer een lus om je deurklink. Deze hoef je maar één keer goed te knopen. Daarna kun je hem gemakkelijk over de deurklink schuiven.

Succes! ;-)