werkt tegelverf in de badkamer?

Voor het douchegedeelte

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hebben er hele slechte ervaringen mee, het was even mooi, maar heel snel begon het te bladderen en hebben we alsnog de boel laten betegelen. Maar dat is wel 8 jaar geleden, dus misschien is de kwaliteit nu beter.

Antwoorden (4)

Ja het kan wel. Maar hoe goed je het voorbehandeld en de ondergrond schoonmaakt. Na 2 jaar komen er toch barsten in. En gaat het afbladderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is maar een tijdelijke oplossing (lees lapmiddel) wat men wel eens wil gebruiken om een huis te verkopen.Maar een definitieve oplossing is het zeker niet.Daar de zeepakalie die zich op de tegels en voegen bevind roet in het eten kan gooien. Met als gevolg dat het slecht zal hechten en los komt in het douchegedeelte.Tegelverf werkt leuk in een keuken maar is voor de badkamer in het douchegedeelte af te raden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen als het een twee-componenten-product is.
Na reinigen een twee-componenten-primer gebruiken en nadien twee maal afwerken met een twee-componenten-verf.
Voordeel: duurzaam
Nadeel: kostbaar, in beperkt aantal kleuren te verkrijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben het zelf 3 jaar in de keuken gehad, dat ging prima. Bij mijn zus ook, maar na een aantal jaar sleet het daar op kinderhandenhoogte omdat zij daar toch elke dag wel met een nat doekje (niet per se, met schoonmaakmiddel) langs moesten om de vlekken weg te halen. Dan zou je denken dat water wat er elke dag langsstroomt ook niet zo goed voor tegelverf is.