Wie heeft ervaring met gebruik van een merk goudverf, die goud ook goed benadert?

Ik zoek verf (niet uit een klein tubetje want het is voor 2 m2) die de kleur van goud zo dicht mogelijk benadert, en nog enigzins betaalbaar is. Ik ben bang dat als ik op internet een pot bestel, (ook in een winkel hebben ze geen proefstukjes liggen), een pot glanzend geel krijg.
Iemand goede ervaring met een bepaald merk? (het is voor op hout)

Toegevoegd na 41 minuten:
Naar aanleiding van de spuitbussuggestie (hoewel ik er niet dol op ben, om binnenshuis met de spuitbus te werken).... Na het gespoten te hebben, zou ik het dan meer in de goede richting krijgen door er nog een vernislaag over aan te brengen? Ervaringsdeskundigen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.9K

Antwoorden (6)

Je kunt het ook met een spuitbus doen die je in elke doe het zelf winkel kunt halen,ook daar hebben ze de kleur goud in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak valt het tegen, het blijft een doffe goudkleurige verflaag. Bij Halfords heb ik wel een spuitflessen goudverf gezien met het voorbeeld op de dop. Of dat ook voor hout geschikt is weet ik niet. Misschien is zo'n "onderkoelingsdeken" een optie. dat is een hele dunne folie, aan 1 kant zilver en de andere kant goud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dof goudkleurige spuitbussen van de Action zijn goedkoop en zien er heel redelijk uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan doe je er een laagje glanzende vernis over.
Bij de Xenos hebben ze flesjes acrylverf.
Niet die tubes, maar echt een plastic flesje.
Daar heb ik goud gekocht.
Het lijkt in het flesje wel geel, maar op de dop zit een gouden stickertje en zo goud wordt het ook.
Kost iets van 1,80 per flesje.
Dus als het niet werkt voor jou is het nog geen ramp en als het wel werkt dan koop je er twee.

Ja, als je goudverf uit een spuitbus te dof is,
dan kun je het aflakken met een glanzende vernis.
Maar een goede glanzende vernis is ook niet goedkoop.
Ik heb een potje hele sterke vernis van de bouwmarkt en dat kost ongeveer een tientje. Wel heel sterk en heel glanzend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt. Ik zal morgen eens zo'n flesje uitproberen.
(geen ervaring met goud)
Metallic goud voor o.a. auto's zal meer glimmen, zeker met een primer erover. Kan ook op hout.

Ik zou wel eerst het hout in een lichte kleur verven,
eventueel fel geel en dan een dunne laag goud.

Metallic goud is ook te krijgen in potjes, dan eigenlijk bedoelt als spuitverf, maar het gaat ook wel met een roller of kwast.

Dit zijn niet de meest gezonde verven, dus goed luchten.
Niet echt geschikt om nu binnen te gebruiken, want de ramen open houden gaat veel energie kosten.

Toegevoegd na 2 minuten:
oeps: natuurlijk geen primer eroverheen, maar blanke lak of vernis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip, wat betreft gele onderlaag! En hoe zat het ook alweer? Ik heb nog een pot geel staan op alkydharsbasis. Daar moet dan toch acryl over heen kunnen, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"waterverf" kan overal overheen,
alkyd over water onder bepaalde voorwaarden of met een primer ertussen. Zonder goeie ventilatie zou ik binnen geen alkydverf gaan gebruiken
Een kwestie van naar een hobbyzaak gaan in kunstschildersartikelen en goudpoeder kopen (in meerdere varianten te koop) die de kleur van echt goud benaderd.Deze meng je gewoon met blanke lak hoogglans waardoor je de sprankeling van echt goud benadert.Blanke lak op terpentine basis hecht beter op hout en blijft zijn glans behouden t.o.v acryl.