hoe repareer ik mijn stortbak van de wc?

mijn wc liep altijd al door alleen nu is ie helemaal stuk,
vlotter misschien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (4)

Bijna altijd is het mechanisme te vervangen door een nieuwe, maar soms is het maar een kleinigheid.
je stortbak hoort niet door te lopen, dus er was al wat mee, misschien kalkaanslag.
Even voelen met je vingers of je kalk voelt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Indien de vlotter omhoog komt, dan sluit hij de toevoer van het water af, misschien zit daar kalk tussen.
Probeer je even te verdiepen in het mechanisme, til de vlotter op en kijk wat er allemaal meebeweegt en anders toch maar een nieuw onderdeel kopen.
Moet deze er wel even uit, kan je het mee nemen naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het reservoir van een toilet bestaat altijd uit 2 gedeeltes. Het vul gedeelte en het door trek gedeelte.
Als het reservoir water blijft lozen in de toilet dan is het doortrek gedeelte van het reservoir niet meer goed.
Het is aan te raden het merk en model te noteren en hiermee naar een loodgieters winkel of andere vak winkel te gaan met deze gegevens.
Mocht deze niet meer leverbaar zijn dan kunt u kijken of u er een universeel doortrek systeem in kunt doen.
Echter niet alle universele doortrek systemen zijn echt universeel te noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of de stortbak is gescheurd,of de afdichtingringen lekken!
Lekkage van de stortbak ontstaat veelal door het extra vast willen draaien van deze juist bij lekkage van de afdichting.
Kijk in iedergeval of de stortbak niet gescheurd is,zoja deze schoonmaken insmeren met een vloeibare 2 componenten hars .
Aan laten drogen en voorzien van een glasvezelmatje,waarna alles weer insmeren met hars,weer laten drogen en dan vervolgens nog 1 maal insmeren.
Daarna alles weer monteren voorzien van event.nieuwe afdichtingsringen.
En dan alles met beleid weer aandraaien,vast is vast.
Succes en geduld toegewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is het niet meer dan wat vuil of kalk in de afsluiter.

De afsluiter is het beste te zien op de bovenste door jou geplaatste foto, aan de linkerzijde zie je een geribbeld onderdeel, dit is een moer, achter deze moer zit een rubber met een plastic palletje, maak dat samen met de behuizing goed schoon, plaats alles weer op de juiste plek en op de juiste manier terug en het doorlopen van de toilet is hoogstwaarschijnlijk verleden tijd.