Mijn gaskachel gaat aan zonder dat de thermokoppel op het gasblok is geschroefd. Is het gasblok defect? of blijft de thermokoppel spoel hangen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Zonder thermokoppel mag de gas niet aangaan. Als dat toch gebeurt is het gasblok defect en heb je een zeer gevaarlijke situatie. Vervangen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die conclusie had ik idd ook getrokken. Is bijvoorbeeld niet alleen de spoel te vervangen die de gasklep opent? Het lijkt er namelijk op dat de gasschuif blijft steken waardoor de gastoevoer open blijft.