Ik wil boven aan mijn trapsgat(wenteltrap) een afscherming maken. Geluidswerend en geruisloos.

Dit ivm een houtkachel die pal onder het trapsgat staat. Zonder afscheiding zou het boven erg warm worden. Is er een systeem wat lijkt op een rolgordijn of paneelgordijn maar dan in deurvorm?Het kan dus lijken op bijv een hordeur maar dan geen hor,maar een dicht iets. Ik bedoel dus geen harmonicadeur.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nee XiniX want een gordijn is in geen enkele mate geluidswerend ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K
AWM
14 jaar geleden
'S even kijken. Het moet lijken op een deur, het moet openen en sluiten als een deur, het moet zo luchtdicht zijn als een deur, het moet zo geluidsdempend zijn als een deur, maar het mag geen deur zijn?

Antwoorden (5)

Drapeer een gordijn, werkt heel goed en is flexibel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerder kiezen voor een scharnierend luik dan voor een paneelgordijn oid. Constructies die schuiven zijn moeilijker geruisarm te maken dan scharnierende.
Gebruik een gelagerd katrol voor het contra-gewicht en een rand van rubber voor de afsluiting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een schuifdeur geen optie? Of kun je deze niet kwijt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast5607;

Als ik alle eisen op een rijtje zet kom ik toch op een degelijke, hardhouten deur uit. Overigens heb je wel altijd een lekker warme trap zo....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou een deurpost kunnen plaatsen met een deur erin.
Als er voor een openslaande deur ruimte is.
Is er er geen ruimte voor een deur dan zou je een electrisch rolluik kunnen overwegen.
Als de zoldertrap ook open is dan moet je het wel dubbel uitvoeren.
Schuifdeuren kan ook maar die dichten niet zo goed af.