Ik wil mijn kozijnen gaan verfen. Nu heb ik verf op waterbasis gekocht maar de grondverf die hier nog staat is op oliebasis.

kan dit problemen geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Over het algemeen kan watergedragen verf wel over verf op oliebasis, maar andersom niet.
Watergedragen verf schildert wat moeilijker, maar het resultaat is uitstekend.
Vergeet niet een kwast te kopen voor watergedragen verf, gewonen kwasten schilderen erg moeilijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geeft geen problemen hoor,maar het drogen van de verf op oliebasis duurt lang en stikt erg,dus ik zou een blik grondverf op waterbasis kopen dan weet je zeker dat het goed gaat.
En alles makkelijk onder de kraan weer schoon te spoelen ideaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Watergedragenverf kan over grondverf die je kan verdunnen met terpentine. Mits er wel een goede droogtijd in acht genomen wordt. Beter is om grondverf op de zelfde basis te nemen als de aflak. Een optie is om helemaal geen grondverf te gebruiken. Eventueel meerdere lagen aanbrengen. Volg de gebruiksaanwijzing op de verpakking.