Hoeveel houvast heeft een gipse wand?

Ik wil mijn tv (81cm) Xbox en muziek instalatie aan 1 gipse want hangen kan dit? Ik wil er eert een houde plaat voorplaatsten daar de tv,xbox etc.. Op hangen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het risico niet nemen. Een tv is loeizwaar en een gipsen wandje heeft niet zo veel draagkracht. Zelfs met speciale pluggen zou ik het niet wagen. Je tv hoeft maar 1x naar beneden te donderen...

Het beste antwoord

Dat is wel zo slim om er eerst een houten plaat voor te plaatsen. Probeer de plaat te bevestigen op de punten waar het gips tegen bevestigd is. Dit kan je doen door met een magneetje te ontdekken op welke hoogte de schroeven zitten. Ook kan je door kleine gaatjes om de 3 cm ontdekken waar het gips geschort zit. Eventueel kan je de plaat nog wel extra met hollewand ankers vastzetten tegen het gips.

Toegevoegd na 1 dag:
Gips kan ipv houten schorren ook geschord zijn met metalen profielen. Indien dit het geval is moet je zelfborende schroeven gebruiken.
Frimu2
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De gipsplaten zijn ge schroeft op een houten-raam, zoek deze op en schroef hier je houten plaat aan vast, dan kan het niet mis gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Door zachtjes met de achterkant van een schroevendraaier te kloppen op de wand, kan je het houten raam ook terug vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er 1 of 2 gipsplaten uithalen en deze vervangen door houten platen die dezelfde dikte hebben en op de achterliggende tengels vastschroeven.Op die manier houd je een mooie vlakke wand die overal een goede draging geeft.Maar als er een beeldbuis tv en een zware muziekinstallatie aan moeten hangen zou ik eerder kiezen voor een mooi rack waar je alles gewoon op en in zet.