Hoe kan ik meten of mijn muur een plasma tv aankan of hoeveel kg de muur maximaal kan dragen?

Ik wil kunnen weten of mijn muur de tv wel kan dragen ik wil niet dat ik thuis kom en tv van de muur.

Hoe kan ik dit meten?

Mvg,
Danny

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Steen of gips?
Als steen geen probleem, goeie pluggen en je kan er veel meer aanhangen dan alleen een tv. Zelf 1 plug zou theoretisch al genoeg zijn.

Gips:
Met goeie gipspluggen kan het maar ik raad je aan de balken achter de platen op te zoeken.
Dat kan met een apparaatje maar meestal kan je ook wel bedenken waar ze zouden moeten zitten.
Eventueel opzoeken met een heel klein boortje.
Ze zitten normaal 60cm van elkaar.
Je tv wordt vast geen kleintje dus plek genoeg om een muurbeugel op te hangen die op twee balken vastgezet kan worden.

Toegevoegd na 57 seconden:
Bij twijfel geen beugel nemen die uit kan klappen, dan worden de krachten veel groter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Met een stenen muur kán het geen probleem zijn: dan zou je er ook geen plankjes aan kunnen hangen. Het is meer een kwestie van goede pluggen en schroeven.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een tussen muur tussen 2 slaapkamers. Dus weet niet of dit kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van welk materiaal is de muur? bij gips zou ik het niet doen. hier zijn de muren ook zo gaar als wat (oud beton wat snel brokkelt) maar met lange pluggen en lange schroeven hangt het best stevig. (als dat niet zou lukken had ik keilbouten gepakt, want op het balkon heb ik daar ook wat mee bevestigd en dat hangt als een huis) ;-)
Neem een steenboor van 15 cm en boor
een gat,ga je helemaal door de muur,
dan zou ik hem daar niet aan ophangen.
Is hij dikker dan 15 cm hang de tv er dan
maar er aan.
Sus6
burgos
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar hoe weet ik of hij stevig genoeg is?
paulus811
12 jaar geleden
beetje rare manier om de dikte van je muur te meten. En de Titanic hoeft er niet aan vast, 15cm is veel te diep voor een plug voor een tv bevestiging.
burgos
12 jaar geleden
Weet je el wat een tv weegt??
paulus811
12 jaar geleden
Ja, 30 kilo voor een grote. Maar dan nog is 15cm een wel heel erg diep gat.
Bevestig de bouten op de juiste plaats eventueel met speciale hollewandpluggen waar een tang voor nodig is om ze de juiste vorm te geven. Knoop er een touw aan en ga er zelf aan hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een muur van steen of gips hebt, dan zijn er al een aantal waardevolle adviezen gegeven.

Ik zelf zat met een houten wand , daarom had ik onder de TV steun die aan de wand zat een metalen U strip geplaatst , hier door werd het gewicht opgevangen en verdeelt , tegelijkertijd had ik de kabels er ook in verborgen.

misschien kan je er iets mee.

succes :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn muur hier is poreus en vragen allemaal een voorzichtige omgang wat ophangen betreft (kalkzandsteen ofzo)
En ik gebruik keilbouten; werkt bij stenen muren heel goed en hoeven niet erg diep je muur in, en zijn daarmee erg geschikt voor dunnere tussenmuren.