Als de scheur inderdaad zo diep is, neem dan gewone metselspecie ( kant en klaar).
Maak de scheur met een plantenspuit goed nat, herhaal dat een aantal keren, daarna kan je de scheur met de specie dichtvoegen/smeren.
Specie niet te dun maken, dan loopt het er uit, maar ook niet te droog, dan hecht het niet.
Na enkele uren de specie regelmatig even nat spuiten.
ook de dag er na nog, de specie mag niet te snel drogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad zou ik dit dichtsmeren met specie. Wanneer dit is opgedroogd zou ik er nog van dat band overheen doen, (dat doorzichtige gaas) en dan mooi afwerken met goudband of iets dergelijks (roodband), dat moet je zelf even nakijken ahv de dikte die er nog over is. Daarmee kan het mooi glad maken en zie je er niets meer van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een goeie reparatiemortel, bijvoorbeeld:
http://www.metzger.nl/upload/file/Rhinorox.pdf

In zijn andere verwijderde vraag stond dat het om beton ging.

Wel zou ik zeker willen weten waar die scheuren door komen en of de constructie nog veilig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het dichtsmeren van een dergelijke scheur noem ik geen reparatie maar oplappen.

Ga eerst is na waardoor de scheur is ontstaan, probeer de oorzaak van het scheuren op te heffen door middel van verstevigingen.