Plaatsen van hobbykas?

Ik heb een hobbykas aangeschaft van aluminium en polycarbonaat.Ik wil deze plaatsen op kleigrond.Heb ik daar een speciale fundering voor nodig?De kas is 5.00mtr. bij 2.50 mtr.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, dat kun je niet zo op de klei zetten, dat zakt weg.

Normaliter bouw je een dergelijke kas - of een tuinschuurtje, zelfde idee - op een fundering van stoepbandjes. Die zijn daarvoor net groot en stevig genoeg, maar goed zelf te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit soort kassen wegen zeer weinig, maar moeten wel ergens op staan wat vlak en waterpas is.
Indien je wilt kweken op tafels in de kas, dan zou ik het geheel eerst bestraten en de kas daarop plaatsen.
Doe je dat niet, dan zou ik tegels van 60 x40 gebruiken waar de kas op staat.
Belangrijk is de leverancier van je kas te vragen, wat de beste oplossing is, het verschilt van kas tot kas en alleen hun weten de beste oplossing.
Ook moet je de kas verankeren aan de grond, anders waaien deze lichte kassen zo maar weg