Hoe vervang ik een hoge stortbak op het toilet neer een lage stortbak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier nog wat extra info over het plaatsen van een toiletpot en het monteren van een losse stortbak.
http://www.gamma.com/doe-het-zelf/staand-toilet-plaatsen/#06

Het beste antwoord

Dat is niet zo moeilijk.Lage zijn te koop als zgn duoblokken of als twee losse delen. In het laatste geval ben je iets vrijer in de wijze en hoogte van plaatsen. Het belangrijkste waar je op moet letten is de uitlaat; aan achter uitlaat of een onder uitlaat. Dit is afhankelijk van de positie van het riool. Oude stortbak en pot verwijderen. Positie van de nieuwe stortbak bepalen, waterleiding eventueel verleggen. Vaak is dit makkelijk met flexibele slangen te doen. Toilet plaatsen, stortbak plaatsen (als je losse componenten hebt).
Let op een goede passing van de rubber aansluitmof. Deze zijn ook met een S bocht verkrijgbaar mocht je net niet lekker uitkomen met de positie van de pot en het riool. Daarna het water aansluiten ....en klaar is Kees. Of Clara :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn losse stortbakken die extra smal zijn, zodat ze gewoon op je oude toilet te plaatsen zijn. Als je pot toch goed is, hoef je die dus niet te vervangen. Het enige wat je wel moet regelen, is dat de waterleiding op de goede plaats komt te zitten voor je nieuwe stortbakje. Daarna is het een kwestie van oude bak er af, nieuwe bak er op, waterleiding er in, vlottertje aansluiten, klaar.

En als je dan toch bezig bent, koop dan meteen een waterbesparende.