Op wat voor materiaal kan je lijmen met een lijmpistool en vervolgens de opgedroogde lijm verwijderen, zonder dat er iets aan blijft zitten?

Ik ben bezig met het maken van een sculptuur van lijm, wat gedragen wordt door een lichaam.
Ik maak dit met een lijmpistool. Ik heb een paspop van duct tape gevuld met kranten waarop ik wil gaan werken (ik wil nml dat de sculptuur goed naar het lichaam vormt).

Als ik direct lijm op de paspop, krijg ik dit er natuurlijk niet af.
Iemand een idee wat ik er onder zou kunnen doen, waardoor ik het lijm-object (als het opgedroogd is) zou kunnen verwijderen? Bakpapier met olie, vaseline, ik heb echt geen idee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (4)

Smeldlijm verwijderaar van wurth
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring is dat lijmpistool lijm zich vrij makkelijk laat verwijderen van bijna alle gladde oppervlakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De paspop is van duct tape, ben bang dat het door de hitte zich met de lijm versmelt oid. Een tip voor wat ik om/op de paspop kan doen?
Je haalt je lijm eraf, als je als ondergrond,glas, ijzer,
en alle gladde oppervlakte,dan haal je de lijm zo weer weg.
burgos
12 jaar geleden
Probeer het uit op bloem, deeg plakt ook niet als je het op bloem uitrolt.