Mijn betonnen wand wil ik gaan schilderen, maar zit vol met luchtbellen, hoe pak ik dit aan?

In de gamma werd mij geadviseerd om de gehele wand te stucen met een dikte van 5 mm. Kan dit niet makkelijker? Door de gaten te vullen (primer+rotband) en eroverheen te gaan met latex, betonverf of iets dergelijks zodat ik kan verven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (3)

Ja, je kunt de gaten ook vullen.
Maar het zal niet meevallen om he dan mooi glad te krijgen hoor.
Als je daarna dan met latex gaat verven, blijf je alle ongelijkheden zien.

Misschien lukt het wel met dit spul:

Van Albastine is er:
MuurGlad Beschadigde Muren & Cellenbetonmuren

Voor het eenvoudig glad maken van beschadigde wanden, o.a. na behang verwijdering en cellenbeton
Makkelijk aanbrengen met de Roller
Eenvoudig gladstrijken met de Gladstrijker
Kant-en-klaar produkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is veel werk, je kunt de gaten eerst dicht maken met plamuur. Goed laten drogen (24 uur) en evt. oneffenheden voorzichtig wegschuren. Daarna de muur in de primer zetten, (evt. op kleur gemengd met latex) en dit ook weer 24 uur laten drogen. Misschien is dat al voldoende, maar met een tweede laag latex zonder primer, of beter nog met structuurverf wordt het resultaat perfect. Zo heb ik het onlangs nog gedaan bij een goede vriendin, die had hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen idee in wat voor ruimte je een betonnen muur wilt verven, maar zo'n 'gatenkaaswand' hebben wij ook in onze woning. Het is heel mooi om de wand met vliesbehang te behangen (er zijn tegenwoordig rollen van een meter breed). Vervolgens met de gewenste kleur latex eroverheen rollen. Heel mooi resultaat! :-)
Met het grootste voordeel dat je niet al die gaatjes met een plamuurmes hoeft te vullen (wat nooit een mooi resultaat geeft, tenzij je een pietje precies bent en meerdere keren alles langsgaat en een schuurpapiertje gebruikt) en ook niet hoeft te (laten) stucen.