Ik wil mijn kamer "3D" schilderen (zie foto). Is er zo'n schilder die dat doet of iemand van wie ik dat kan leren?

Mijn kamer is erg klein, 8 à 10 m2. Daarom wil ik een bos schilderen ofzo, maar dan in 3D, zodat het lijkt dat je er zo in kunt stappen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Zoiets dus, maar het is gewoon een schilderij...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je moet eens googlen op "muurschildering", dan kom je echt heel veel tegen, ook workshops om het zelf te leren. Ik denk dat het best duur is als je het laat doen door een prof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan, maar dan moet je anagilyptische techniek toepassen, dat is de techniek waarbij je een brilletje draagt met r1ood en blauwe glazen.

Het is de zelfde techniek die bij voetbalplaatjes gebruikt wordt (ik meen bij de C1000).
Als je dan eens goed naar die plaatjes kijkt , zowel met bril (voor de dieptewerking) als voor de techniek, kun je bedenken hoe je met rood , blauw en geel , alsmede de kleurverschuiving diepte kunt suggereren.

Deze voetbalplaatjes laten die techniek ook heel goed zien, het linkeroog krijgt door kleurfiltering een ander beeld dan het rechteroog en de tekening zelf "lift mee " op de 3D markeringen op bijvoorbeeld de voetbalschoenen en de kleuren in de shirt (je hersenen maken via die markers er een kloppend 3D beeld van waardoor het niet nodig is werkelijk alles met kleurverschuiving te markeren.

Andere technieken zijn duurder en ingewikkelder, je zou een 3D beamer en een daarmee weergegeven 3D beeld van een bos op de muur kunnen projecteren.
Dat kost best veel geld en je hebt ook een bril nodig (al of niet actief, gepolariseerd).

Eigenlijk is alleen de eerste methode wellicht behapbaar en - mits goed uitgevoerd en met het vermogen goed 3D te zien (dat heeft niet iedereen!!)- kun je voordelig je vraag in de werkelijkheid omzetten.

Je hebt de eerste stap al te pakken als je voetbalplaatjes met bril hebt, je zult dan zien dat je gewenste effect niet heel moeilijk te bereiken is.

Succes.