Wie heeft er ervaring met lichtgevende verf?

Geeft dat lang/ veel licht?
En ook belangrijk: is dat niet giftig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedoel je glow in the dark?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefst iets wat lang en veel licht geeft.
Glow in the dark, dat zal het wel zijn denk ik...
(ik heb totaal geen ervaring ermee)
Lijkt me leuk voor op de slaapkamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Glow in the dark op je slaapkamermuur?
Zal lekker slapen in het licht.

Antwoorden (2)

Nee lichtgevende verf is niet giftig want dat zou de keuringsdienst van waarden nooit toelaten je moet het natuurlijk nooit opdrinken.:)
Maar als het eenmaal opgedroogd is is het niet gevaarlijk meer.
Het geeft niet heel veel licht (de glow in the dark versie) maar ik heb laatst ook gezien ( kan niet meer vinden waar) dat ze bezig zijn met een inkt die 10 jaar lang licht blijft uitstralen wel licht radioactief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb lichtgevende verf wel eens gebruikt op mijn werk.
We moesten traptreden gedeeltelijk verven met fluorverf
zodat ze in het donker beter zichtbaar waren, dit in verband met de veiligheid. Er gebeurde hier geregeld wel eens een val of glijpartij. Het verven van de traptreden bleek een goede zet te zijn. Er gebeurden geen ongelukken meer op de goed oplichtende traptreden.
Fluor verf is over het algemeen in iedere schilderszaak
te koop, ook in spuitbussen en in meerdere kleuren

Toegevoegd na 2 minuten:
Hij is overigs niet giftig.