Bestaat er IETS waarop je een T-shirt kan spannen om er vervolgens op te kunnen teken?!

Rechte lijnen zijn echt moeilijk te trekken op stof. En een beetje symmetrie is ook wel fijn. Vandaar..

Toegevoegd na 8 uur:
Ik draag al jaren enkel en alleen shirts met eigen creaturen, die ik in principe vrij simpel houd met als oogpunt dat het amper zichtbaar is (voor de leek) dat het zelf gedaan is. Mijn ervaring is trouwens dat de gewone merkstift het beter doet dan de tekstielvariant, omdat de gewone meer één wordt met de stof ipv als dikke stront erop te blijven kleven.

Aangezien ik geloof in Johann Sebastian Bach (heb verder niets met godsdiensten hoor) ben ik genoodzaakt om gedeeltes van zijn muziekstukken op T-shirts te zetten en zo mijn geloof (het enige ware welteverstaan) letterlijk en figuurlijk te kunnen uitdragen; ook als men gek wordt van zijn muziek.

Ik gebruik vaak de rugleuning van mijn bureaustoel en heb ook een soort plank/lade van mijn bureau die ik gebruik maar ze zijn niet ideaal. In sommige gevallen volstaat een kussen, maar niet iedereen is gecharmeerd van de extra tekeningen van het doordrukken van de stift.

Vandaar mijn vraag..

Toegevoegd na 8 uur:
Ik kan mijn foto niet opladen ofzo..misschien morgen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (5)

Daar kan je toch prima een paspop (torso) voor gebruiken. Dat is stevig plastic.
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, die heeft iedereen immers in huis....
Amadea
12 jaar geleden
Er wordt niet gevraagd naar wat iemand in huis heeft. Als t-shirts versieren je hobby is kan je best 35 euro uitgeven voor een handig hulpmiddel. Zoveel is dat niet (daar kan ik nog geen twee rietjes voor krijgen....).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet een platte ondergrond zijn. Ik zal even wat meer toelichting verschaffen dames..maar bedankt voor de antwoorden hoor..
Je kan hem op een stevig stuk plastic of hout leggen en daar klemmen aan vast maken. En dan het T-shirt aan de klemmen vast te maken.

Maar wat ook kan is met special fotopapier voor T-shirts (t-shirt transferfolie) een tekening op je shirt te zetten. Dat doe je zo
1. Maak een tekening op gewoon papier.
2. Scan deze met je printer
3. Print hem uit op transferfolie
4. Leg hem op je T-shirt
5. Strijk er over heen
6. Laat hem een tijdje drogen
7. En hij is klaar om aan te trekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
printen werkt beter dan lijnen direct op het shirt trekken, want omdat de stof elastisch is, trek je hem altijd mee als je er met een stift overheen gaat. Of je moet hem volgieten met behangerslijm en dan op een plaat karton laten drogen, zodat ie keihard is. maar of je hem daarna nog aan kan?
transferpapier is heel goedkoop bij de Action.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor het antwoord. Ik voeg even wat meer toelichting bij de vraag in..
Misschien is het een idee om het t-shirt met spelden op een strijkplank te spannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou om te beginnen het shirt op een hangertje doen.
dan zou ik bij de supermarkt een kartonnen doos halen, en stukken karton knippen die precies goed in het t-shirt passen.
dan kan er weinig meer fout gaan.
12 jaar geleden
Je kunt hem ook in een borduurring spannen. Deze kun je in allerlei groottes en vormen kopen bij hobbyzaken.