zijn er beldrukkers te koop die 4contacten hebben(om 2 bellen op aan te sluiten) en zo ja waar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Als je beide bellen op dezelfde knop wilt laten werken dan kun je ze beide op de stroom van dezelfde beltrafo laten werken.
Er zijn dan geen extra contacten op de belknop nodig, je sluit beide bellen gewoon parallel aan.
Als je beslist aparte schakelaars onder één drukknop nodig hebt dan zijn dergelijke knoppen te koop in een elektronica-onderdelenhandel, maar dat zijn meestal inbouwmodellen.
Een andere methode die met een gewoon belknopje werkt: sluit parallel aan de eerste bel een relais aan, met de contacten van dat relais kun je dan de andere bel schakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij niet, maar je kan wel 2 bellen aansluiten op één drukknop. Als he twee totaal verschillende bellen zijn, (andere spannings bron of zo) dan kan je een relais er tussen zetten.