Sierpleister is gescheurd. Geen stukken af. Kan dit geplakt worden of is er een middel om er overheen te smeren dat hecht?

Het is heel groot, van de kelder tot zolder. Geen zin om alles overnieuw te doen. Is het te repareren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Volgens mij is het enige wat echt werkt, alle losse delen verwijderen. Dan een soort gaasband (bij de DHZ-zaak) erop plakken en opnieuw stucken met vulmiddel. Het gaas voorkomt dat de pleisterlaag weer gaat scheuren. Daarna neem je een grove borstel en breng je structuur aan.

Toegevoegd na 3 minuten:
met de stofzuiger alle gruisresten even verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat kan. waarschijnlijk moet je even de scheur wat uitbikken om betere hechting te krijgen zodat het niet over een week weer scheurt. Hieronder een avies:

Beschadigde sierpleister repareren
Beschadigde muren die voorzien zijn met sierpleister kunnen gemakkelijk bijgewerkt worden met vulmiddel dat speciaal bestemd is voor sierpleister. Dit vulmiddel is in de handel van het merk alabastine.

In dit vulmiddel zit al een grof middel in die het oppervlakte al enigszins aanpast aan het bestaande sierpleister. Breng dit vulmiddel met een plamuurmes op de muur aan en werk het met een kwast en water bij, zodat het juiste resultaat bereikt is.

Mocht op deze manier niet het juiste resultaat bereikt worden, breng dan met een plamuurmes een gewoon glad vulmiddel op de beschadigde plek van de muur aan. Pak een wegwerpkwast en knip met een schaar het haar van de kwast een stuk korter zodat er alleen nog maar het stugge gedeelte van het haar blijft zitten.

Maak nu de kwast een beetje met water nat. Tamponeer nu met de kwast voorzichtig in het vulmiddel op de muur. Zo heb je de mogelijk om een structuur op eigen wijze en dikte aan te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan wel volgens eerste antwoord maar de kans is groot dat je dan 2 scheuren krijgt waar de nieuwe op de oude aansluit
wij hebben het ook gehad en de stucadoor zei dat je het probleem gaat verplaatsen als je het niet in zijn geheel overdoet
maar als het een nieuwbouwhuis zou ik een paar jaar wachten totdat je huis "gezet" is want het blijft dan de komende jaren toch nog werken
als je je muren een fel kleurtje geeft valt het minder op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de bouwmarkt verkopen ze sierpleisterreparatiemiddel. Dit wordt verkocht in een tube en kan rechtstreeks verwerkt worden. Er zit dus ook een strucktuur in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Glasvezel behang erop plakken.
Ik zag het vanmiddag nog liggen in de bouwmarkt, afwerken is niet persé nodig misschien alleen een kleurtje erop verven als je het te wit vindt.
Glasvezel is namelijk een beetje elastisch en rekt mee met de scheurtjes in de muren.
Sterkte met de klus.