Is het mogelijk om in een bestaande badkuip een nieuwe afvoer inclusief omhoogdraaiknop te monteren zonder het bad eruit te halen?

In de ombouw is een luik aanwezig ter hoogte van de afvoer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Zeer waarschijnlijk wel.

Ga je het zelf doen?
Probeer dan eerst eens te kijken of je via het luik overal bij kan.
Probeer dan of je alles los krijgt, als je het een kwart slag los krijgt dan lukt helemaal los ook wel.
(vergeet niet alles ook weer vast te draaien..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is wel mogelijk maar het is wel een lastig klusje.Je moet iig zorgen dat de rubbers goed aansluiten anders krijg je lekkage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allen aan de zijkant openmaken, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
indien alles destijds goed is aangelegd, zot het luik zodanig, dat vervanging van de afvoer mogelijk is.
het is zelfs zo, als het goed is gemaakt, is het waarschijnlijk een klusje van niets.
Maar is er met het maken van het luik dit verkeerd ingeschat, dan kan het verrekte moeilijk worden, zeker als je er met sleutels/ tangen er slecht of niet bij kan komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan zeker nog lastig zijn Ed. Zo was ik een hele zaterdagmiddag kwijt aan 't simpelweg vervangen van de keukenkraan. Ellende!
Via het inspectieluik een foto nemen en de afvoer buis opmeten. Met deze zaken informeren bij een doe-het-zelf -zaak.