Dat gaat heel goed met secondenlijm. Wel een tijdje goed blijven aandrukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met tiensecondenlijm wil dat prima, MITS het op een plek is waar geen druk/spanning op komt, want dan breekt het zo weer af.

Beter is echter gewoon even langs bij de opticien ; als ze het al niet op voorraad hebben, kunnen ze vaak een nieuw pootje bestellen, en zeker als het de opticien is waar de bril gekocht is (maar dat hoeft niet eens per se, ze geven allemaal goede service) is dat vaak nog kosteloos ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dal ligt eraan wat er gebroken is. Is het echt het pootjes of de bevestiging aan het glas? Als je het aan het brillenglas (wat geen plexiglas is) dan zul je echt naar de opticien moeten. Voor dit soort bevestiging word een speciale lijm gebruikt de dmv UV uitgehaald word. 10 secondenlijm of andere snellijmen hechten slecht en tasten de ontspiegeling van je brillenglazen aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echt plexiglas is dan zou chloroform de aangewezen lijmsoort zijn: het lost het materiaal op en geeft na verdamping een naadloze hechting.
Wel oppassen dat je niet te veel gebruikt en dat de breukvlakken goed schoon zijn en precies op elkaar aansluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik wel eens geprobeerd. Het viel tegen. Het chloroform moet de tijd krijgen om in het materiaal te trekken en het zacht te maken. Daarna moet je het tegen elkaar aandrukken, en dat geeft zeker allerlei vervormingen tot gevolg. Ten slotte moet de chloroform uit het materiaal trekken, wat heel erg lang duurt. Dus in theorie leuk, maar in de praktijk is het uitermate lastig. Zeker voor een brillenpootje.
ik heb hetzelfde voor gehad.... en zelfs met seconde lijm het glas weer aan montuur gelijmt... maar pas op met knoeien... tis vrij irritant steeds tegen een 'vlekje' aant te kijken hoe klein ook...