hoe kan ik mijn witgelakte (blinkende) kastdeuren een andere matte kleur geven? Zien er nu vrij modern uit zou ze liever wat verweerder zien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat kan door de deuren licht op te schuren, goed ontvetten en vervolgens een andere kleur mat of zijdeglans verf erop te zetten. Die kun je dan ook weer opschuren en op sommige plaatsen wat meer, zodat het wit er iets doorheen komt. Geeft een mooi verweerd effect. Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
P.S. Wel even de nieuwe verflaag minimaal 48 uur laten drogen. Die moet goed hard zijn voordat je weer gaat schuren. En niet te grof schuurpapier gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin met de deuren goed schoon te maken met water met ammonia of een verfreiniger(St Marc).Daarna de deuren licht opschuren met fijn schuurpapier korrel P320 en stofvrij maken.Vervolgens zet je de deuren in de grondverf in de kleur die het moet worden.Daarna weer even licht schuren met korrel 320 of fijner. en weer stofvrij maken.Vervolgens kan je de deurtje afschilderen met 1 laag hoogglans die je daarna weer even licht opschuurt.En dán pas zijdeglans eroverheen(1 of 2 lagen die je ook weer even tussen de lagen licht opschuurt).Ik zou persoonlijk alles op synthetische basis nemen als het voor een keuken is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bovenstaand antwoord is volledig correct.
maar nog even als aanvulling:

je kan een verweerd uiterlijk creëren door ipv. zijdeglans etc een potje white wash verf te halen bij een doe het zelf zaak.

Deze droogt van nature al met een verweerd uiterlijk op