Kun je OSB-platen behangen?

Ik heb een zolderkamer afgetimmerd met OSB-platen en zou het graag behangen....kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.6K

Het beste antwoord

Als de naden tussen de platen stabiel zijn kan dat prima, ze mogen dus niet bewegen en veel werken.

Omdat onbehandeld hout toch wat te snel vocht opneemt, zou ik het hout eerst een laagje geven. Dat kan met grondverf, maar dat moet dan wel goed drogen.

Makkelijker is een dun laagje behanglijm en dat laten drogen.
Daarna gewoon behangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

OSB platen kunnen behangen worden. Wel is het zo dat ze door de grove vezel en de aanwezige harslaag op het hout de lijm vrij slecht pakt. Ik zou daarom een gel behangerslijm pakken (http://www.perfax.nl/new/nl/onzeproducten/02_behangplaksels/00_Gel_Behanglijm_BENL_NL)