hoe kan ik kopjes en schotels doormidden zagen, zonder dat er de stukken afvliegen??? iemand een idee???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.2K

Antwoorden (5)

Heel voorzichtig met een figuurzaagje. Je moet wel een figuurzaagje bedoeld voor hout nemen zodat de tanden het stof goed af kunnen voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dat wilde ik ook gaan antwoorden maar dat hoeft niet meer :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan in ieder geval de zaagsnede eerst afplakken met schilderstape.
Andere optie: met een dwarslijpertje op een Dremel. Maar geen ervaring, ik denk dat het niet makkelijk is.
Doe wel even een bril op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die bril is ook een goeie tip
Je moet de "snijlijn" verstevigen met duct-tape, en dan daardoorheen zagen. Inderdaad, héél voorzichtig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook ooit eens gedaan als surprise voor iemand die altijd maar 'een half kopje' wilde.
Afgeplakt met crepe tape, figuurzaagje en daarna bijwerken met schuurpapier. Tenslotte heb ik de snijlijn met verf de kleur van het kopje gegeven. Ik had veel succes met die surprise!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een mooi resultaat wilt behalen kan je een dremel nemen met een diamantschijfje, je kunt dan het kopje en de schotel heel mooi door slijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draadje wol of inpaktouw in benzine drenken op de gewenste breuklijn plaatsen aansteken en als het bijna uitgebrand is in ijskoud water dompelen.
Zet alles van te voren klaar en doe het buiten uit de wind.
Als het goed gaat breekt het haarscherp af zonder slijpsel.

Toegevoegd na 46 seconden:
Met de oortjes zal het niet lukken