Hoe hang je een scheurkalender op een goede manier op, zonder gaten in de muur of tegels te hoeven boren?

Wij hebben een leuke scheurkalender gehad, en willen deze graag ophangen op de WC. Is er een deugdelijk systeem waarmee we dat op de tegels op muur kunnen hangen, zonder dat we lelijke gaten hoeven boren?

Toegevoegd na 4 minuten:
Graag ook nog een esthetisch verantwoorde oplossing!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19K

Het beste antwoord

Met velpon plak-punaises. Dit zijn fixeerkussentjes, lijkt op kauwgum. Moet je even kneden en als bolletje op de muur plakken.Plak daar dan van alles op.Ik heb zo zelfs mijn keukenpapier houder bevestigd. Plakt als een tierelier! Je haalt het er ook zo weer af en kunt het opnieuw na kneden gebruiken.Je ziet er niets van, ook niet als je het verwijderd. Bij ons hebben ze het in de Vomar, maar misschien hebben ze het ook in hobbyzaken of Blokker ofzo.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer zo'n goed idee +1
amc
14 jaar geleden
Op de verpakking die ik hier heb staat toch echt "plak-punaises",met dikke zwarte letters en daaronder "gomme adhesive".

Andere antwoorden (10)

Met grote zuignappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt vaak een touwtje door de rug van de scheurkalender door doen... Doe er dan een touwtje door, en maak dan een lus... En bevestig dat ergens strategisch in de WC... Dan kun je die mobiel lezen en je hebt geen gaten in de muur...

veel lees en scheurplezier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kun je toch wel eenn oplossing voor vinden... Desnoods tussen een plankje met constructiekit ertussen... Dat is altijd makkelijk te verwijderen op een tegel...
Op mijn werk moet ik ook wel eens dergelijke dingen ophangen. Ik gebruik daarvoor klitteband die ik op de tegels en het onderwerp zelf plak. Dan aan elkaar "klitten". Je kunt zelfs een jaar later een andere kalender ophangen, of een tekening of zo.
Makkelijk op en af te halen en de geplakte klitteband kan op tegels goed verwijderd worden.

Je zult je verbazen hoeveel gewicht zoiets kan dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat antwoord kan ik je helaas niet geven, want ik haal het nooit zelf. Maar de lijmlaag kun je aanvullen met twee secondenlijm, dat is ook goed te verwijderen achteraf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een geweldig idee, een dikke +1 van mij :-))
Begin met het touwje waar XiniX het over had.
Dan kan je in de winkel van die plakhaakjes krijgen.
Die plakt je op ooghoogte (als je zit) tegenover de wc aan de muur.
Daar hang je het touwtje aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet ook geen krengen aan de muur hangen...;)
En op tegels plakken ze vaak beter, als op een geverfde of behangen muur.
Je hebt spul (kom niet meer op de naam maar lijkt op kneedgum) en daar je kan je posters mee ophangen dus ook een scheurkalender, en kan je er later ook zo weer vanaf halen. Plakt op tegels, behang (zonder het te scheuren bij het verwijderen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja inderdaad we waren schijnbaar allebei tegelijk. Grappig, Het is goed spul.
Schilder hem levensgroot op de binnenkant van de deur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met dubbelzydig tape
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een punaise aan de boven kant van de deur met een nylon koorde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bevestig het touwtje van Xinix aan een helium ballon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een haakje ophangen met aan de achterkant zo een plakstrip die aan beide kanten kleeft,werkt super heb ik zelf ook