als je een parketvloer legt en met parketlijm afdicht de houten ondervloer/planken afdicht, krijg je dan geen vocht/schimmelproblemen ?

jaren 30 huis;
we hadden parket boven, maar iemand had vroeger de spaanplaat ondervloer kennelijk verkeerd gelegt (1 cm om iedere spaanplaat heen ipv om de hele ondervloer heen)
daar kregen we scheuren van in het parket op die plaatsen waar de lege plekken rond de spaanplaten zaten.
Nu hebben we al die plekken om de spaanplaten opgevuld met parketlijm en over de sp.platen heen gesmeerd.
bestaat nu een kans dat de originele planken of balkenvloer niet meer kan ademen oid ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Voor schimmel of een ander vochtprobleem ben ik niet zo bang, als ik het goed begrijp kan de vloert nog ademen aan de onderzijde.

Het probleem van scheuren zou eerder terug kunnen keren, parketlijm heeft een andere werking dan spaanplaat.

De beste oplossing was geweest de ondervloer geheel opnieuw te leggen zodat er geen tussen ruimtes meer waren tussen de platen.