Naad tussen deur en drempel loopt scheef, aan één kant 0,5mm aan andere kant 4mm. Hoe vul ik de drempel op zodat dit weer rechts is?

Toegevoegd na 16 minuten:
Bedankt voor jullie supersnelle reacties! Ik moet er nog bij melden dat het een loodzware voordeur betreft, dus de bovenste scharnier opvullen is lastig. Verder betreft het een vaste drempel dus de drempel eruit halen en eronder opvullen is ook lastig. De slijtstrip op de drempel kan er wel af, misschien moet ik daaronder een laag montagekit plaatsen? Hoe duurzaam is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

verwijder de drempel. laag montagekit aanbrengen en de drempel terug plaatsen. stel de drempel met waterpas en zorg er voor dat de goede hoogte nu bereikt is aan beide zijden. kit vervolgens laten uitharden.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is gewoon de beste oplossing met deze scheve deur.
+

Andere antwoorden (3)

Hang er vanaf welke kant is "hoog" is en welke "laag" is.

Indien de hoge kant bij je scharnieren zit, moet je je onderste scharnier iets naar "buiten" laten komen. Dit is eenvoudiger dan de drempel aan te passen. Je kunt dit doen door deze op te vullen.

Indien het gat aan de andere kant is dan de scharnier, moet je de bovenste scharnier "opvullen".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan krijg je de kier boven ipv beneden ...gegeven de vraagstelling. (geen min, je idee werkt wel voor de kier bij de drempel)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij wil dat het onder vlak loopt. Daarvoor is het dus een oplossing. Sowieso is of zijn kozijn of zijn deur dan wel vrij scheef!
Met 'n zogenaamde 'deurborstel' is dat op te lossen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat de kier bij het plafond wel overal even breed is, de deur dus goed recht hangt.
Eendrempel un je meestal simpel los schroeven van de vloer.
Leg dan op de grond onder de drempel een geschaafd plankje hout, van 3,5 mm dik aan de ene zijde of , is wat lastiger maar wel netter, een scheef afgeschaafde plank van 0-3,5 mm over de breedte van de drempel op de grond.
Schroef dan de drempel door dat plankje heen weer vast.

Die 3mm is dunner dan de gemiddelde vloerbedekking en zal je niet zien...alleen als je een dunne vinyl vloerbedekking zonder onderlaag hebt kan het dat je dat plammkje wel gaat zien. In dat geval kan je een nieuwe drempel maken van een stuk mooi (beuken of eiken) hout (laten) maken.