Hoeveel kost gemiddeld een nieuwe en simpele trap?

Als wij onze trap zouden spiegelen dan zouden we veel meer ruimte boven kunnen krijgen. Het gaat dan om een simpele dichte trap met een draai naar boven in de eerste zes treden, de rest van de treden naar boven zijn recht.

Dus zonder afwerking, alleen de trap.

Toegevoegd na 1 uur:
Bedankt voor de antwoorden! Want nu zit ik mij dus ivm de antwoorden van freekfluweel en Jackd ineens te bedenken dat wij dan toch ook de puntige treden van de bocht kunnen omdraaien waardoor de draai de andere kant op komt? Of denk ik dan te simpel?

Op die manier zouden we idd de hele trap weer kunnen hergebruiken. Toch?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel dus dat je dan in feite de hele trap 'binnenstebuiten' kunt keren waardoor hij dan andersom loopt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ik heb ooit een trap naar zolder laten plaatsen met 1 draai. heb zelf de gat in het plafond gemaakt en voor de trap ongeveer 1200 euro betaalt inclusief plaatsen maar zonder stootborden, dus een open trap zonder leuning. moest zelf de rest doen. Ze komen hem inmeten en hij word op maat gemaakt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om hem dicht te maken worden er plankjes meegeleverd die je achter er tegen aan spijkert of schroeft, lijk me niet veel meer te kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb zelf eens een "massieve" houten trap gemaakt en geplaatst voor een kennis, daar heb ik 700 euro voor gevraagd (was wel zwart). 1200 euro, all-in en wit klopt wel aardig.

Je kan ook kiezen voor een "doe-het-zelf-trap" :

http://doe-het-zelf-verbouw.marktplaats.nl/ladders-en-trappen/1001249105-trappen-doe-het-zelf-trappen-en-bouwpakkettrappen.html?return=eJwly8FqwzAMgOF3KTS3xI5NCXUIJX2Fwe5erJJQJxaW0o6MvftkdpE%2B%2FSDvWvezON2TM%2FrqTgQ%2BT3M%2FM6NT6pkQtmb1%2BckYvWdqtqhCgnoGrg%2BIjxq2%2BgX5K%2B1vFX0IkKkkzh7lU03m0jUzr%2FH2HYe2CjRwOtuxPdt7lDEaey00hZdOGBZhSSz7WFBIj0D%2FEUvUglX6uO0r5GWSM1H5MhXiPugKE%2FGUAgxW2%2B7z49T%2F%2FgFbHkf6&fta=eNotkc1u5CAQhN%2BFw5z5sYFuNK%2BQS6RcR0BD1pIntgZP1too7778zO2jqyhahUeDPwUtsudjvX37tTBXjwbZuV7Fhcr12FC4VaBU4FaJcjaOFnTrgf%2BW3ZVMBd1%2BIHf3Hb%2Be9%2FRYotvKgvKy788rv%2BxbOeJG6aq4Mh%2FvLX5CtvvPxNxSowsqZAv1d5WsrIInrTw%2FGxDMogJkq2BuE%2BshpA5AEk4RfbIg5ClI05xtAzXpaHyVKOic1ClsDsmLZo5RJ8jVA3yeaqCgNBujpg6ap9xhnkSTSIXMK0iI3ErqEteJN5hyyDRAQ%2BiQSOYBJg9PkqA61OeaB0zgSrwkKTtElcYkimw7eCNHIASf6vIxBxirVs80PCGHaZin13Ur9NjHQIqtS1GrPLbdU7mt6evz%2BNPq1lUAZHd%2F3toP1NIJtaxDicz%2FZe7thd%2FMeeT48%2Fv7H6uxp28%3D&fta_ind=2&df=1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het om een spiegeling gaat, dan zou je de oude trap voor een groot deel kunnen hergebruiken.
Rechte treden blijven hetzelfde en de ronde treden op de kop gebruiken, of een slag draaien, dat ligt eraan hoe ie komt.
Van de zijstukken kan je ook een deel hergebruiken.

Dit scheelt vooral veel in materiaalkosten,
of het minder werk is dat ligt er vooral aan hoe de trap gemaakt is en of ie netjes los te halen is.