Hoe haal je een muis onder je aanrecht vandaan?

Mijn kat heeft sinds kort erg veel aandacht voor geluidjes die onder het aanrecht vandaan komen, ik denk dat dit een muis is en wil deze (heel logies) daar vandaan hebben. Hoe pak ik dit aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Een muis kan je sneller lokken met pindakaas dan met gewone kaas. Muizen zijn dol op vet en zoet. Daarbij ruikt pindakaas veel sterker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een stukje van de plint loshalen en op een schoteltje wat muizenkorrels leggen.
Een muis onder je kastjes gaat enorm stinken vanwege het feit dat een muis veel en vaak piest.
Als de plint er niet af kan dan proberen om een bodem uit een kastje te wippen of 3de kans, bij de afvoer korrels te strooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een kat in de buurt wel oppassen met gif.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt maar de plint is terug te plaatsen en de deurtjes kunnen dicht.
Even de kat wat uit de buurt zien te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een kat in huis zou ik eerder voor een klem gaan. Iets meer werk maar je hoeft ook niet bang te zijn dat je kat een vergiftigde muis opeet. Wel uitkijken dat je de klem niet meteen op scherp zet. Muizen zijn erg voorzichtig en als je de klem meteen de eerste keer al op scherp zet is er een goede kans dat je muis ontsnapt.
Wil je je kat een plezier doen, haal dan de plint eraf en maak het eventueel een beetje schoon eronder. (dat schoonmaken is meer voor jezelf, want je wilt niet dat je kat de zooi het huis in loopt)

Plint eraf is meestal een geval van trekken omdat ie enkel met een paar klippen vast zit. (heel soms ook met kit, dan kan ie er niet makkelijk vanaf)

Wil je dat de muis er goed afkomt, dan plint eraf, muisvriendelijke val erin en plint er weer los voor want je moet die val wel af en toe checken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst alle dingen waar een muis van eet uit je aanrecht
kasjes halen,als er iets in de laden zit waar ze kunnen van eten blijven ze komen.
En dan kan je wat muizen korrels onder de vloer strooien.
Zorg dat de poes er niet bij kan.
Succes
burgos
12 jaar geleden
Onlangs een soortgelijk probleem gehad in mijn vakantiewoning. We troffen door hele huis kleine vreetgaten in bv bedden, stoelbekleding en meelpakken. Onze teckel bleek erg geïnteresseerd te zijn in onze wandkast en de piano. We hebben muizenkorrels op een (voor kind en huisdier onbereikbare) veilige plaats neergelegd en in beide meubelstukken een muizenval met een stukje verse kaas (dit t.b.v. geurverspreiding). Binnen 24 uur hadden we twee muizen in de val. De vallen geleegd en opnieuw geplaatst, maar deze bleven nadien onberoerd. Het is belangrijk om de ruimte onder uw keukenkasten te controleren op gaten (bv rond de leidingen welke door de muur of grond komen) en deze goed af te sluiten (purschuim oid). Muizen hebben maar kleine openingen nodig om binnen te komen.