Uittrekbare doucheslang stroef en moeilijk bruikbaar?

Bij mijn nieuwe bad zit een ingebouwde doucheslang. Ik vind dat ik die helemaal niet soepel kan uittrekken en maar moeilijk weer kan inschuiven. Is dit normaal? Heb ik de verkeerde keuze gemaakt? Of moet ik de loodgieter even 'tackelen' en hem vragen er iets aan te doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Teflonspray werkt het beste en ook het langste,succes.

Toegevoegd na 1 week:
Werkt langer dan siliconenspray gaat soepeler en hangt geen vuil aan!
Maar meldt het eerst aan je loodgieter in verband met eventuele garantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer het een paar keer met Groene Zeep in te smeren.

Toegevoegd na 5 minuten:
Of, het klinkt heel gek: Durex glijmiddel op waterbasis, werkt ook als een speer.

Als het echt mechanisch is, dan moet het onder de garantie vallen, dan loodgieter bellen (niet tackelen in de badkamer, dan ligt hij voor een paar weken in het ziekenhuis).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou vooruit dan, ik zal 'm niet tackelen :) Ik zal maandag de loodgieter wel bellen. Ik hoop dat het niet zo'n snertding blijft. Ik heb me blauw betaald en wil dan wel dat het goed werkt; allemaal van dat Hans Grohe-spul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerder voor vaseline kiezen ipv groene zeep of glijmiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom, Annigje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou Vaseline is een vet en waar vet is, kan geen water komen. Het gaat dus nooit weg en dan tast het het chroom aan. Zou ik niet doen. Glijmiddel verdwijnt gewoon na een tijdje, spoelt weg. Hoogstwaarschijnlijk, als het niet mechanisch is, is het "nieuwewetsigheid".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar dan word de glimmende nieuwe kraan ook vet lijkt mij. en met water erbij is het natuurlijk helemaal een gladde glibberboel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan nog liever kranenvet. Dat is niet zuur, tast het chroom niet aan en lost niet op in water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm, kranenvet... Daar had ik nog niet eerder van gehoord... Bedankt in elk geval.
bus siconenspray doet wonderen
bij de dhz zaak verkrijgbaar