Mijn schroeven die ik in de trapafwerking heb geschroefd zijn allen stukgedraaid en steken uit. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Met een slijpschijfje er een nieuwe gleuf inslijpen en ze er dan uitdraaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De schroeven zitten bijna helemaal in de trap (hout) geschroefd. Ze zitten te vast om ze met welke tang dan ook uit te draaien. Nieuwe gleufjes slijpen werkt prima bedankt voor de tip!

Andere antwoorden (4)

Wat ik uit dit verhaal opmaak is dat de kop van de schroef is gebroken hierbij kun je het beste een waterpomptang voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En er bestaan ook speciale bits om in dolgedraaide kruizen een mini-zaagvorm te frezen en ze zitten in een doosje met meerdere maten. Je hoeft slechts de boortol achterwaarts in te stellen en kracht te zetten - maar als schroeven nog uitsteken lijkt me verwijdering toch een fluitje van een cent?
Ik vermoed daarom dat je verwijdering met een waterpomptang al hebt geprobeerd en ze tè vast zitten: in dat geval neem je een betonwerk-nijptang en slijpt in het midden van de bekken een rond-aandoend gat aan de zijkant van een normale kleine slijpsteen - waarna je alle parkers kunt nijpen met superkracht! Vooral op electronische apparatuur kunnen parkers op perslucht enorm vastzitten.
Apropos, vastlopers voorkom je natuurlijk wel door voorboren, alsmede het gebruik van rvs-schroeven want die zijn 4x sterker dan normale schroeven.
Voorts heeft de Gamma op dit moment nog parkerschroeven met Torx-bit heel goedkoop in de aanbiedings-opruimhoek: deze slippen nooit, hooguit draai je slechte torx-bits in de vernieling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat het niet lukt ze met de waterpomptang te pakken en ze er zo uit te schroeven. Je kunt ze eerst een flinke klap met een hamer geven, zodat ze losser gaan zitten en ze dan er dan met een moordenaar (tang met scharniermechanisme) uitdraaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je een griptang ?, dat is een tang die je met een hendel vast kan zetten op een werkstuk , je moet deze tang instellen op de dikte van het materiaal dat je wil pakken hij is niet zo duur als je tevreden bent met iets mindere kwaliteit
zie het plaatje , je kan hem ook gebruiken als lijm klem voor niet te dik materiaal , dus even kort nu , tang erop vast klemmen en met de tang losdraaien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Superhandig ding, ik gebruik ik 'm ook voor al dit soort klusjes.
Plus!