Met welke lijm kun je twee metalen voorwerpen lijmen ?

Ik heb een metalen stokje en hier zat een metalen embleem op,helaas is dit ervan gevallen en ik wil dit weer herstellen,ik heb geen verstand van lijmen zodoende.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.9K

Het beste antwoord

Dat kan met PU-lijm, Acrylaatlijm, Cyanoacrylaat lijm en Epoxylijm.
Maar misschien is het verstandiger om dit te solderen. Vraag eens in je omgeving wie er een soldeerbout heeft, het is vrij eenvoudig en zou m.i. je eerste keus moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annigje, wat zit je haar leuk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je! Ben pas bij de kapper geweest ;)

Andere antwoorden (2)

is het een beeld of iets waar verder geen kracht op staat, dan kan je bijna elke lijm gebruiken. (natuurlijk geen houtlijm ofzo)
Een seconde lijm werkt dan lekker makkelijk.

Moet het wat kunnen hebben dan zou ik voor een 2 componenten epoxy lijm gaan. (voor de zekerheid altijd op de verpakking kijken of het ook op metaal hecht)

Goed schoonmaken en ontvetten is belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Solderen lijkt me solide! Overigens heb ik bij winkels als Hubo en Fixit e.d. wel eens kneedbaar metaal, hout, steen gezien. Geen eigen ervaring mee, maar wie weet is 't wat.