mijn permanente stift is uitgedroogd. wat nu?

ik heb per ongeluk de dop eraf gelaten. ik koop liever geen nieuwe want de inkt is nog niet op dus dat vind ik zonde.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Vaak helpt het als je de dop er weer op plaatst. Na verloop van tijd zuigt het schrijfviltje zich weer vol vanuit het inktreservoir...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het uitdrogen gebeurt in eerste instantie alleen bij de punt - dat is de enige plek waar de vloeistof kan ontsnappen. "Achterin" de stift zit nog wel vloeistof.

Als je de dop er weer op doet, zal de resterende vloeistof zich langzaamaan over de hele stift verspreiden. Dus ook de punt bereiken.

Dit werkt natuurlijk maar heel beperkt: er is alleen achterin nog vloeistof, die zich dan weliswaar herverdeelt, maar de hoeveelheid blijft heel beperkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kop even in een kopje met warm water laten weken. Dit werkt in elk geval wel voor printkoppen die lang niet gebruikt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring is dat hij het nooit meer goed zal doen als hij eenmaal uitgedroogd is. Dus mijn antwoord is: weggooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
achterkant eraf halen, als het goed is, zie je dan een soort vilten stift. Heel klein drupje thinner in doen.
voorkant erafdraaien, je hebt dan een schroefdop met de uitwendige stift, heel klein beetje thinner in doen.
Zo niet, naar de Wibra en je goed te buiten gaan aan een nieuwe stift (1 euro)