Kan je op vinylbehang een afwerkrand plakken met normale behanglijm?

Erg mooi vinylbehang gekocht mèt bijpassende vinyl-afwerkrand voor tegen het plavond. Maar.., volgens mij absorbeert dit type behang niet aan de zichtzijde. Dus als ik ter afsluiting de afwerkrand aanbreng, plakt dit dan wel op de normale banen. Of, heb ik daar andere lijm voor nodig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Gewoon behanglijm gaat echt niet lukken. Wij hebben dit al eerder gehad. Je hebt hier speciale lijm voor nodig bij een goede doe-het-zelf zaak. Het is een pasta. Moeilijk te verwerken maar het resultaat mag er zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan dan het beste onverdunde perfax gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit staat op de behangrol aangegeven welk behangsellijm je ervoor gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan. Lijm is lijm in dit geval. behangerslijm hoeft niet geabsorbeerd te worden om te blijven plakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehangplaksel of behang(ers)lijm is een lijmsoort die wordt gebruikt om behang aan de muur te bevestigen.
Het hoofdbestanddeel van behangplaksel is zetmeel of/en methylcellulose. Belangrijke eigenschappen van deze lijm zijn dat deze (uiteraard) moet plakken en eenvoudig zelf aangemaakt moet kunnen worden. Om het behang netjes te kunnen plakken mag behangplaksel niet klonteren. Om goed te kunnen behangen mag de directe plakkracht van de lijm niet te groot zijn zodat nog geschoven kan worden met het behangpatroon. Ook mag de lijm na droging geen zichtbare resten achterlaten op het behang. Behangplaksel wordt ook veel toegepast bij het maken van papier-maché.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
elk merk is dus ok!
Is mij ook overkomen,speciale lijm voor nodig,dan blijft het prima zitten!