Hoe maak je een mooie overgang tussen zeil en laminaat?

We hebben een woonkamer met een open keuken eraan vast. In de keuken zijn we van plan zeil te leggen, in de woonkamer laminaat. Maar hoe maak je een mooie overgang tussen die twee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Met een overgangsprofiel.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Met een strip. Van metaal bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn drempels voor... die sla je vast over de scheiding van die twee en je ziet er niets meer van... een metalen drempel kan daarvoor ingezet worden, dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn hele mooie alluminium of roesvrijstalen strips om het hoogte verschil mooi op te vangen en het zeil niet te laten opkrullen.
Wel moet je even meten hoe veel het hoogte verschil is, dus het verschil tussen de bovenkant van het laminaat en de bovenkant van het zeil.
Zet alles vast met roestvrijstalen schroeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In onze vorige huis hadden wij ook een open keuken.
We hebben het (eiken) parket toen door laten leggen naar de keuken.
We hebben er nooit spijt van gehad, integendeel.
Je krijgt zo één geheel met je huiskamer, anders heb je halverwege een lijst of stripje over de vloer liggen, waar je je later misschien aan gaat storen.
En zonder 'onderbreking' oogt het ook groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met eerst nog een Belgisch hardstenen vloertje ertussen en dan uiteindelijk erachter komen dat je het zeil beter kan overslaan en beter de tegeltjes kan doorleggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt naar ervaring... :-)
Zoals in de antwoorden te lezen valt, is het door leggen van het laminaat de mooiste oplossing. Zolang je maar uit kijkt met teveel water op laminaat kan dit heel goed. Het ligt trouwens ook aan de kwaliteit van het laminaat. Anders is er inderdaad een overgang profiel te koop bij iedere doe het zelf zaak. (deze zijn in tal van kleuren en materialen te koop) Ook een mooie oplossing is om gebruik te maken van verlichting, er zijn hele mooie profielen in de handel te koop met LED verlichting en zo maak je van de overgang tussen laminaat en zijl toch iets moois. Zeker de zgn. RGB LED's zijn mooi, deze kun je in iedere kleur die je wilt laten branden. Voordelen van LED zijn: lage energie kosten, lange levens duur, geen warmte afgifte en zeer sterk.
Succes met de inrichting van jullie huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met een strip die je kunt kopen bij iedere doe het zelf zaak maar wil je het perfect hebben kun je het even door een bedrijf laten doen,zoals carpet right als je het daar hebt gekocht bijv....zorg wel dat je het goed vast zet anders en als je het lijmt goed laat drogen anders laat het snel los