Penslot boven of beneden in deur?

Penslot boven of beneden in deur, ik heb al een normaal slot en wil nu een penslot erbij laten plaatsen on de deur. Wat is de beste plek? Boven of beneden het normale slot?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Ik heb even rond gevraag voor je persoonlijk confort boven maar beneden het beste ,waarom ,doe je boven kunnen ze met voeten deur op duwen en daar steeds iets tussen zetten ,en dan zelfs daar een klein krikje tussen .tjonge ja kies daarom boven en onder ,en stalen profielen langs deur en sponning
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

boven is makkelijker omdat je er beter bij kunt. het maakt op zich niet uit of hij beneden of boven komt.je kunt ook overwegen om beide te doen. ben je zeker goed beveiligd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beneden in de deur, daar kan een potentiele inbreker de meeste kracht uitoefenen met een koevoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik 2 gelijksluitende pensloten icm dievenklauwen.

Plaats het bovenste penslot op de helft gerekend vanaf het gewone slot.

Plaats het onderste penslot op de helft onder het gewone slot.

Zo blijven alle sloten normaal bereikbaar.

(Er zijn sets met sloten verkrijgbaar die allemaal met dezelfde sleutels te gebruiken zijn, ook is dat het geval met cilindersloten die als set van 2, 3 of meer verkrijgbaar zijn.)

Dat is handig ivm het gebruik van de voor en achterdeur van de woning.