Mijn glad gestucte muren, krijg ik niet mooi geverfd met latex (ook niet voor de 2e x), je ziet de banen, en het is niet mooi glad. Wat moet ik doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.5K

Antwoorden (4)

Als je nog banen ziet is het vaak niet dekkend genoeg, EN je moet wachten tot het echt helemaal droog is voor het uiteindelijke resultaat.

Wat ik zelf doe (maar dat is denk ik te laat voor je), ik gebruik altijd een kleine roller (vaak zelfs gewoon één die eigenlijk voor houtverf is) en dan gewoon rustig aan.

Die zware grote roller kan ik toch niet tillen en met zo'n kleine is het GELIJK vrijwel streeploos omdat je veel netter en egaler kunt werken.

Dat het niet mooi glas is komt denk ik omdat er op de ene plek een dikkere laag verf zit dan op de andere

Een paar dagen wachten en dan toch nog 1x eroverheen (met zo'n kleine roller) zou ik voorstellen, succes
12 jaar geleden
ik weet niet hoe je de latex erop hebt gesmeerd, maar dat hoort met een vachtroller, niet te dik, en op een manier dat je geen banen vormt. Wat je er nu nog aan kunt doen is proberen met warm water de latex op te lossen door er met een schonen vachtroller overheen te gaan. Na het drogen doe je de wanden met dunne latex(goed roeren dus) nog eens over waarbij je van vertikale en daarna van boven naar beneden gaat. Let er wel op dat je de grond goed afdekt want water en dune latex lekt en spetter meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meest gemaakte fout met latex schilderen is te zuinig verf gebruiken.
Latexverf, moet er dik op, zo dik mogelijk, de verf moet soppen, goed uitrollen en hoekjes en randjes met de kwast doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
++
Om dat te voorkomen kan je het beste eerst een voorstrijkmiddel gebruiken op de gestucte muren en daarna pas de muurverf dat je de banen blijft zien komt doordat de muurverf meer/minder in de muren trekt met voorstrijken voorkom je dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ hiervoor kan je met water verdunde latex gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan ook maar het gebruik van een voorstrijkmiddel geeft een beter resultaat omdat dat de stuclaag afsluit,wat voorkomt dat de muurverf erin dringt waardoor er dus vlekken/strepen ontstaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige goede advies daar voorstrijken de zuiging van de ondergrond opheft +1