Is deze fontein echt gemaakt? http://www.onecoolthingaday.com/today/2011/9/16/coolest-water-fountain-ever.html

http://www.onecoolthingaday.com/today/2011/9/16/coolest-water-fountain-ever.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaaf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die staat al een paar dagen op
het GV Forum!

Antwoorden (5)

Ja waarom niet? Dit soort fonteinen zie je wel vaker. Ér zitten gewoon tientallen sproeikopjes die via de computer aangestuurd worden, waardoor je zo'n 'afbeelding' krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kon even geen nederlandse bron vinden. Hopelijk kun je engels?

The city of Osaka in Japan recently took the wraps off the largest shopping mall in the country, and it features a nifty fountain that can display the time as well as artwork with drops of water.

The attraction, located in the South Gate Building of the new Osaka Station City complex, is a large rectangular water display created by local firm Koei Industry.

As the vid below shows, Koei's Space Printer fountain shows a digital-style time readout, spitting out numbers three times, as well as scrolling patterns including floral motifs in 2D. It can also display text.

The "clock" started ticking in March, but the complex, home to two department stores, only opened last week.

The printer emits illuminated water droplets in carefully controlled patterns to reproduce images that are stored on a PC. Founded in 1987, Koei has produced entertainment fountains and landscape displays in various cities in Japan.

Ancient civilizations produced many water clocks such as the clepsydra, which were devices that measured time by the passage of water. I wonder if those inventors of yore would have reacted to the Space Printer like the kids in this video.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hihi, sorry! :-)
als je naar de youtube link gaat, zie je dat deze fontein te vinden is op het station van Osaka in Japan.
het is een zogeheten waterscreen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen echt fontein.

Dit is meer een waterscherm waarbij het water continu naar beneden stroomt, door bepaalde lichteffecten kan men daar de figuren op projecteren, doe daarbij het computergestuurd geluidseffect en dan heb je dit resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het werkt beslist niet met lichteffecten ; kijk maar eens goed. de afbeelding verloopt met het vallen van het water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag had ik van jou de verklaring hoe er dan de figuren er in komen. Vergeet niet dat druppels nimmer even groot zijn en dat tijdens de val druppels bij elkaar komen en zich samenvoegen, hierdoor ontstaat er ook een verschil in valsnelheid en is het tonen van figuren niet mogelijk. Deze techniek werd veertig jaar geleden al gebruikt bij waterorgels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daardoor zie je ook naar onder toe een beetje vertekening ; door die verschillen in valsnelheid.
En zols je kunt zien gat het vertonen van figuren uitstekend ; dat is ECHT niet alleen maar een lichtprojectie op water. (In dat geval zou get ook niet zo spectaculair zijn, en dit al de derde site waar ik hem de afgelopen 24 uur ben tegengekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ooit van een illusie gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, maar dat is dit niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad en heel, goed duidelijk filmpje; Shran.
Plaats het als antwoord, dan heb je gegarandeerd het beste antwoord.
Ja, dat is helemaal echt. Alleen is het eigenlijk niet echt een fontein, maar meer een soort 'waterprinter' (zonder blijvende afbeelding, uiteraard.

Als je een kraan openzet komt er een straaltje water. Als je hem uitzet, houdt het straaltje weer op. Doe je dat heel voorzicht,g dan krijg je een druppel.

Dit zijn een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeleboel kleine kraantjes op een rij, waar om de beurt straaltjes uitkomen die samen precies de afbeeldingen vormen. Met het naar beneden vallen zie je ze iets vervormen, maar de illusie is geweldig. Het lijkt me een hele klus om zoiets te programmeren, maar het is zeker te doen. Dn spectaculair is het zeker