Waarom mogen kinderen onder de 12 jaar niet naar binnen in de Makro?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag bij de Sligro ook al niet.

Antwoorden (5)

Mag wel, als er ouders bij zijn. Ik heb al talloze 12- kinderen rond zien lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tegenwoordig mag dat hoor, en vroeger mocht het niet ivm de veiligheid, alles staat namelijk veel al op pallets gestald, waardoor er grotere gevaar is als kinderen bijvoorbeeld klimmen en klauteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doordat alles op pallets staat, rijden er veel heftrucks rond: dus gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eenieder heeft het recht om zogenaamde huisregels op te stellen.

Zo zie je in veel supermarkten:

winkelwagen verplicht.

Makro heeft / had de huisregel:

Kinderen onder de twaalf niet toegestaan.

Kinderen onder twaalf zijn zich vaak niet bewust van gevaar en daarvoor een gevaar voor de omgeving, iets wat op een werkplek waar gemotoriseerde werktuigen worden gebruikt niet wenselijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In verband met de veiligheid. In de Makro wordt veel gewerkt met reachtrucks die pallets rondrijden en tot 10 meter hoog in stellages moeten zetten. Daarbij is het wel fijn als je je als chauffeur een beetje kunt concentreren. Kinderen hebben nogal eens de neiging om rond te rennen en dan op vonvoorspelbare plekken tevoor te springen. Het is bijzonder makkelijk om iemand te overrijden als die ineens uit een hoek springt, terwijl je net naar boven aan het kijken bent.

Laat staan als je schrikt en een ander pallet aantikt dat dan naar beneden komt zetten.

En geloof me... een pallet met glazen potten augurken van groothandelformaat doet best zeer als je die op je hoofd krijgt (ooit meegemaakt dat zo een pallet naar beneden kwam. Gelukkig miste het de klant op een meter of vijf...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ die klant het een schone onderbroek nodig. ;-)