Ik wil mijn plafon 'witten' waar moet ik allemaal aan denken?

Toegevoegd na 5 minuten:
Edit: Er hebben rokers gewoond, dus er is aanslag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

- Hebben er rokers gewoont of is je plafond vettig? => Zorg voor een isoleer grond, anders krijg je gele strepen

- Dek je meubels af

- Als je gaat rollen: Doe een veiligheidsbril op tegen verfspetters in je ogen

- Doe je schoenen UIT voor je de kamer uitloopt: Er zit geheid verf op die je het huis doorloopt. Zorg voor een paar pantoffels net buiten de te verfen kamer

- Plak de muren af: Je gaat geheid spetteren op de muren

Zorg dat je genoeg licht hebt

- Gebruik kwasten om eerst de randen langs de muur te doen. De grote vlakken vullen met rollers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kranten op de vloer en plastic over de meubels en verf op waterbasis kopen anders krijg je schildersziekte.

Toegevoegd na 44 seconden:
En natuurlijk eerst 't plafond schoonmaken en oude kleren en/of een overall aandoen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan makkelijker:

- plafond schoonmaken met ontvetter (ik gebruik ammoniak)
- dek de grond af (incl meubels alles natuurlijk) kan je zeiltje voor kopen bij bouwmarkt.
-koop latex rollers en een kwasten. (je hebt stokken waar je rollers op kan zetten, kan je heel t plafond doen)
-trek je nieuwste kleren aan (niet dus)

en gaan, aantal lagen is afhankelijk van kwaliteit van de latex en de aanslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien eerst handig om te weten waar je overheen gaat witten.
Je hebt waterbasis, terpetinebasis en acryl.
Niet alles kan je zo maar over een oude witlaag heen smeren want dan hecht het waarschijnlijk niet.
Check dit even. Of vraag na bij de leverancier.
De vaak in 1x dekkende die beloofd worden gaat meestal niet lukken. Breng dan eerst een verdunde laag op.

Toegevoegd na 3 minuten:
een petje op scheelt een hoop rotzooi in je haar en ogen.