Wat is de beste manier om een kamer op te splitsen?

Bij voorkeur verschillende opties noemen en prijs.
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

kastenwand, gipsplaat, roomdivider, gordijnen, de prijzen veschillen bij de winkels, dus kijk eerst even rond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een room divider, die zijn er als boekenkast, ladenkast, soort kamerscherm enz.
Een andere oplossing is een plantenbak met grote planten.
Voor de prijzen, van heel goedkoop tot duur, net wat je zelf wilt kopen, samenstellen of zelf maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een boekenkast is een perfect 'muurtje' voor een ruimtelijke opdeling, maar je creëert natuurlijk niet een nieuwe kamer.
Ik denk dat de vraagsteller dat bedoeld. Plantenbakken zijn wel een beetje zeventies zeg! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Bas, helaas was de vraag niet echt duidelijk en de vragensteller geeft geen antwoord op de vraag wat hij/zij nou echt bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi! Tja, dan kome we gene klap verder natuurlijk... ;-/
Als je enkel een grote reachthoekige kamer hebt als woonkamer dan is een doorkijkboekenkast opgebouwd uit delen die je tegen mekaar aanzet ideaal, de kamer wordt er ruimtelijk gezien een stuk aantrekkelijker van. Zo, dan mijmeren we zelf maar even als de vraagsteller zich afwezig houdt. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, sommige vragenstellers zijn wel heeeeeeeeeeeel gemakkelijk ;)"
de beste manier is niet te noemen natuurlijk het is maar net wat je wil.

het kan een muur zijn met een deur, maar ook een voordelig (vliegengordijn) van de Xenos bijvoorbeeld.

wat wil je zelf, wat is je smaak, hoeveel wil je besteden, hoe crea bea ben je zelf? dat zijn de hamvragen.

zonder deze info is de vraag m.i. niet goed te beantwoorden en is het 'gokken' naar wat bij je past
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De allerbeste manier is een degelijke wand neer te zetten bijv van gipsbeton, en dan netjes afstucen reken op relatief het hoogste bedrag. (varierend tussen een paar 100 euro als je het zelf doet, er zal toch ook een deur in moeten) tot een veelvoud daarvan als je het laat doen

Dit is de beste manier omdat je niet voor niets de kamer wilt scheiden, zo heb je het minste last van geluids- en licht overlast.

Je zet er helemaal niet bij om wat voor kamer het gaat en waarvoor je het wilt gebruiken.

als de scheiding alleen maar een "gevoelsmatig" hoeft te zijn zou een laag dressoir of een rijtje planten nl ook al volstaan.

Dus in feite kun je met deze vraag ALLE kanten op
12 jaar geleden
Een wandje plaatsen van gipsplaten, frame van hout maken en de platen aan twee kanten er tegen schroeven...ook weer makkelijk te verwijderen. Voor extra geluidsisolatie kun je er glaswol tussen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je toch één kamer wilt houden zou je kunnen kiezen voor een grote plantenbak met rechtopstaande bamboestokken. Dit geeft aan beide zijden meer privacy maar je houdt optisch gezien wel één kamer. Ziet er ook mooi strak uit. Te koop bij elke tuincentrum. En wat de prijs is ligt vooral aan de plantenbak die je kiest. Dit kan je zo duur maken als je zelf wilt.