Ik wil mijn eigen bed (slaapeiland) gaan ontwerpen. Het liefst ook bouwen. Wat zijn de mogelijkheden of wie heeft er tips hiervoor?

Ik wil een nieuw bed in mijn kamer. IK heb nu nog een standaard 2 persoons bed (2.2x1.4m), maar deze wil ik, eruit hebben. Hiervoor moet een nieuw bed voor in de plaats, welke de helft van mijn kamer vult.

Het idee is om er een soort van slaapeiland van te maken. Exacte afmeting weet ik even niet (maar dat doet er denk ik niet toe? Hou je een beetje aan 2.90 x 2.10) Het liefst 50 cm hoog. Er mag (hoeft niet) nog een rand omheen zitten. zeker 90% van de ruimte moet worden bedekt met matrassen.

Wat zijn de ideeën hierbij, wat zijn tips?
Wie kan mij aub hier een goed antwoord op geven.

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik vind dit een eiland. Het hoeft in mijn perspectief dus NIET een rond bed te zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er klopt iets niet, een bed van 290x210 is heeel groot en afwijkend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een tip, misschien moet je eerst kijken welke maat matrassen er zijn(als je dat niet al gedaan hebt), en daar op bouwen. Letterlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vet idee, alleen heb ik geen idee hoe je het moet bouwen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens kijken op de site van Eigen Huis en Tuin : daar bouwen ze vaker bedden ed.

Antwoorden (2)

Eigenlijk kan alles wat je wilt en moeilijk is het ook niet.

Belangrijk is dat je goed nadenkt over de poten.
Smalle poten, zoals bij een tafel, werken niet omdat ie dan al snel gaat wiebelen.

Ook is ontluchting belangrijk.

Ik heb mijn huidige bed een paar jaar geleden gemaakt.
2.10 x 1.40 en dan zonder zijranden was niet te koop. (er waren nog een paar eisen)

Van houten balken een frame gemaakt en daar latten tussen.
Het staat op 4 kleine `bierkratjes` gemaakt van hout.

Toegevoegd na 10 minuten:
Hoe ga je slapen? (In welke richting)
Want ik bedenk me pas echt nu hoe groot het gaat worden: ruim 2x zo groot als mijn bed.
Dat gaat lastig worden met matrassen en je wilt denk ik niet op een naad liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu al een zeer ruim twee-persoonsbed. Ik ga een peuterbedje (70x140) eraantoevoegen, bij het voeteind. Hierdoor vult ie de volledige diepte van mijn kamer. Aan de zijkant komt een kussenmuur, om lekker tegenaan te zitten/liggen. Het bed wordt hierdoor ongeveer 180x290cm. Het idee was groter, maar door de kussenmuur wordt het bed kleiner, maar functionaliteit véélenmalen groter. Het wordt een beetje een bioscoop. Bed/zit kant. Andere kant mn raam met uitzicht, Gordijn wat kan dienen als projectiescherm en dan een beamer nog kopen.
Als je dan toch de hele zaak gaat verbouwen, heb je al eens overwogen om direct bij de ingang van de kamer een trapje omhoog te maken en dan voor de rest de vloer iets omhoog zodat je het bed gelijkvloers maakt met de overgebleven ruimte?

ruimtelijk gezien kan dat mooier zijn dan een halve kamer bed en de andere helft "gewoon vloer" .