Waarom beginnen aannemers 's ochends om 07.00 uur altijd met boren?

Bij mijn buren wordt flink verbouwd. Elke ochtend om 07.00 uur begint de aannemer met boren. Verder is het de hele dag relatief stil. Is het niet socialer om 's ochtends met het stille werk te beginnen en pas later te boren? Of kunnen ze het boorwerk misschien aan het eind van de dag nog even doen zodat ze 's ochtends alleen de puggen erin kunnen doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Het zou zo kunnen zijn dat ze boren, en vervolgens dingen met cement / lijm / etc pas doen om:

- Stof in het verfwerk te voorkomen
- De gaten gevuld moeten met een cement-gebonden lijm die 's nachts moet uitharden, en het dus handiger is om alles vast te zetten en uit te laten harden

Tevens kan het zo zijn dat het jou opvalt akls ze 's ochtends boren, omdat je dan lekker ligt te slapen...?

Je kan natuurlijk altijd even bij de buren vriendelijk gaan vragen of ze tot 8 uur zouden willen wachten met lawaaierig werk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zo laat moeten ze beginnen van hun baas, hoe zou jij het vinden als ze dat om 7:00 uur nationwide ´s avonds gingen doen, vanwege het oplossen van het fileleed bijvoorbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is niet waarom ze om 07:00 beginnen met werken, maar waarom ze op dat moment gaan boren. Ik heb ook wel eens gedacht: als je van 07:00 tot 15:30 werkt, doe dan om 15:00 al het boorwerk voor de volgende ochtend, zodat je 's ochtends kunt beginnen met de stille werkzaamheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is waarschijnlijk om wraak te nemen op de maatschappij... Ze mogen het op elk moment van de dag, maar ze kiezen er steeds voor om dat precies om 07:00 uur te doen... Wraak alleen maar wraak op de maatschappij... en ze komen er mee weg steeds... zo zit dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
" zo zit dat...." Ha!
Het zou misschien wel socialer zijn, maar het heeft vast te maken met de werkzaamheden. Ik denk dat het niet alleen boren is wat je hoort, maar bijvoorbeeld het infrezen van leidingen. Daarvoor moet het cement bijvoorbeeld hard zijn (nachtje uitharden), dan begin je 's morgens met het frezen van de zogeheten sleuven, daarna wordt de buis erin gelegd en de leidingen doorgetrokken, en vervolgens de boel weer aangesmeerd. Het is dus logisch dit 's ochtends te doen, helaas voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kunnen ze geen rekening mee houden. Jij hebt er om 7:00 uur last van, mijn zusje rond 13:30 wanneer haar kleine een middagdutje doet. Ik kijk rond 16:00 uur graag even naar Wie is de Chef en dan zou ìk het weer niet prettig vinden bijvoorbeeld.

Als ze met iedereen rekening willen houden dan kunnen ze net zo goed hun boor aan de wilgen hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net 1,5 jaar nieuwbouw naast ons huis achter de rug.
ze werken 5 dagen per week en dan is 7 uur een nette tijd om je bed uit te komen. (-:

Maar werk heeft een volgorde en geloof me maar dat men heus bedacht heeft wat de meest logische is.