wat kan je doen met een oud t-shirt of hemdje?

ik heb nog wat oude t'shirts en hemdjes. ik wil er graag iets nuttigs mee doen. iets anders van maken ofzo.. heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom kijk je niet in je omgeving of je er iemand blij mee kan maken? Of in zo'n kliko voor arme landen..

Antwoorden (8)

Je kunt er grozels van maken:

http://www.grotergroeien.nl/grozel/

Heel leuk, ook om cadeau te doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik ze altijd als poetslap, is toch ook nuttig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb altijd een voorraadje oude shirts en zo, ideaal voor als de hond of kat spuugt of binnen poept. Opvegen en meteen weggooien. Wat dan nog blijft liggen is dan nog makkelijk schoon te maken. Voor de vieze klusjes waarbij een stukje keukenrol niet voldoende is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een beetje creatief bent, of wilt worden, kan je er garen van maken. Zie bron hieronder hoe :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doneer je kleren aan arme landen.. er zijn genoeg kinderen die daardoor beter kunnen leven :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er vanaf hoe ze eruit zien. Als ze niet helemaal versleten en/of viezig zijn, kun je ze weer draagbaar maken.
Zelf verf ik ze weleens d.m.v. "tie en dye". (stukjes van de stof bij elkaar binden met touwtjes en dan in een bad met textielverf doen, waardoor je er vlekkenpatronen op krijgt.)
Je kunt ze ook weer leuk maken met kralen, uit andere stof geknipte figuren, borduursels, gehaakte randjes etc...

Een bekende van mij maakt van oude katoenen shirts wel een poppen (soort beeldjes) met pretex/paverpol. Dat is spul wat eerst half vloeibaar is en later hard wordt. Dat is ook een optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bewaar altijd een paar oude t-shirts en hemdjes voor verf- en beitsklussen. Daarna kunnen ze meestal echt weg.

Als ze nog wel draagbaar zijn, dan neem ik een paar mee op vakantie. Dan kunnen ze weg als ze gedragen zijn en hoef ik ze niet meer te wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Zweden maken ze er kleden van. Moet je er wel een hele stapel hebben. Kijk maar bij Ikea.