Waar kan ik een bladveer kopen?

En hoe duur zou het dan zijn? Het liefst ergens in zuid-Holland bij een sloop ofzo. Het is voor een kruisboog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de Wet wapens en munitie staat in artikel 2 dat pijlen die je met een boog kunt afschieten in de wapencategorie 1 vallen, net als stilletto's, ploertendoders en katapulten. Oh, en kruisbogen staan zelf in wapencategorie IV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat vroeg ik in een andere vraag :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie nu dat je er al langer mee bezig bent.
In die link bij mijn andere reactie staan nog een paar tips, ook over bladveren, ik dacht dat iemand er een van een bakfiets gebruikt had.
Wel oppassen!

Het beste antwoord

Bij een sloperij is denk ik het slimste. Hoe duur dat dan is, zou je zelf kunnen navragen. Als je in Google zoekt op "autodemontage zuid-holland", vindt je diverse sloperijen. (tegenwoordig wordt een autosloperij meestal autodemontagebedrijf genoemd) Die kun je dan bellen of mailen, of er gewoon langs gaan natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een sloop voor kruisbogen zou werkelijk uniek zijn .

Die zijn er niet das simpel zat.

Als je t type van je boog weet kan je daar vervolgens op googlen en waarschijnlijk onderdelen voor kunnen bestellen.
Je vraag is te algemeen wat dat betreft.
Kan je wel verwijzen naar:
http://handboog-schieten.jouwpagina.nl/
Wellicht kom je verder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is geen moment bij me opgekomen dat 2Dparrot een kruisboogsloperij bedoelde ;-) Wel grappig dat ij dat dacht.
Een bladveer is een auto-onderdeel.
Tik maar eens "bladveer" in bij Google afbeeldingen. Dan zie je dat de meeste bladveren een boogvorm hebben, waardoor er prima een kruisboog van gemaakt kan worden als je een beetje handig bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet grappig dat ik t dacht stond namelijk op t eind van zijn vraag!!!!!!!!!!!!!!!
Het is voor een kruisboog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bladveer is ook voor een kruisboog, maar het is een auto-onderdeel
Een bladveer.
Die worden vooral gebruikt voor zware auto's, dan krijg je dus een bladvoor die heel moeilijk te buigen is.

Bij oudere auto werden ze wel meer gebruikt,
ook voor aanhangwagens.

Op marktplaats.nl staan er genoeg (zoeken op bladveren)
http://link.marktplaats.nl/474829090 35.-
http://link.marktplaats.nl/474399179
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil graag een niet onbuigbare (voor mij dan). Dus ik moet bij oude auto's kijken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen speciaal verstand van kruisbogen en ik weet ook niet hoe groot je hem wilt maken. Maar veel kleiner dan in m'n 2e link worden bladveren denk ik niet. Die komt uit een daf 66.
Een auto van 800 kilogram, met bagage en 4 personen 1200kg, dat is 300kg per veer.
Zoveel kracht ga jij er denk ik niet opzetten. Zelfs met een hele slappe bladveer krijg je een zeer sterke boog:
http://forum.fok.nl/topic/1429968/1/500
met zo'n kruisboog schiet je een dartpijl in een boom en dat hebben ze het over de hele pijl, niet alleen over de punt. Als je die (per ongeluk) in iemand hoofd schiet is dat letterlijk levensgevaarlijk. Ook is het verboden:
In de Wet wapens en munitie staat in artikel 2 dat pijlen die je met een boog kunt afschieten in de wapencategorie 1 vallen, net als stilletto's, ploertendoders en katapulten. Oh, en kruisbogen staan zelf in wapencategorie IV.