Eerst gronden en dan plamuren, of?

Bij het verven van mijn betonnen kozijn twijfel ik qua volgorde..de losse delen oude verf zijn van eraf gehaald door mij... Nu twijfel ik. Moet ik nu eerst plamuren en dan grondverf+schuren en aflakken...of eerst grondverf en dan plamuren/ schuren en aflakken??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Hallo Chaaidi,

Je moet eerst alles schuren, dan pas plamuren (anders hecht de plamuur niet !
De plamuur weer schuren, en dan zet je het in de grondverf en dan lichtjes schuren en aflakken.

Succes,
Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Eerst plamuren, dan schuren, dan grondverf en dan aflakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beton plamuren?
schuren, ontvetten, plamuren, schuren, ontvetten , grondverf, schuren, ontvetten, aflakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tip ga plamuren met tegel lijm dagje uit harden dagje laten staan (uitharden).
En over de beton laag hoeft geen grond verf.
Gebruik verf voor vloeren.

Hoop zo voldoende te hebben vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziet nou niemand dat er BETONNEN kozijn staat.
Dan moet je met sterk schuurpapier aankomen.. (dat gaat dus niet lukken)

-alles oude verf eraf (of zoveel mogelijk)
-schoonmaken
-eventuele beschadigingen met betonreparatiemortel vullen.
-goed laten drogen
-verven met betonverf

Toegevoegd na 4 minuten:
Er bestaat ook plamuur voor beton.
Voor kleine reparaties werkt dat waarschijnlijk fijner dan mortel.