Konijnenhok bouwen, hoe moet dat en welke spullen heb ik nodig?

Het liefst artikelen te koop van de Praxis.
Soorten hout, dakleer etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De spullen die je nodig hebt, hangen af van het hok dat je graag wilt maken. Op internet vind je veel voorbeelden van zelfbouw-hokken voor konijnen. Google op "konijnenhok bouwen" In deze link vind je alvast heel veel tips over soorten materiaal dat je kan gebruiken en waar je op moet letten bij het bouwen van een konijnenhok. http://www.bunnybunch.nl/konijnen/konijnenhok-zelf-maken.html Vervolgens bepaal je zelf hoe groot je je hok wil en hoe je graag wil dat het eruit ziet. Daar maak je een tekening van en je berekent hoe groot alle je planken en onderdelen moeten zijn.
Vervolgens bepaal je van welke materialen het gemaakt moet zijn (daarvoor lees je bv. de link hierboven) en dan ga je naar de Praxis en zoekt het materiaal dat er het best op lijkt en geschikt is voor de kooi die je gaat bouwen. Je kan het best ! Succes !

Antwoorden (6)

Zelf zou ik het absoluut niet weten!
Maar misschien is het een idee om naar de Praxis te gaan met een zelfgemaakt lijstje van wensen waar hij aan moet voldoen. Bijv. de afmeting, waterdichtheid en hoe\waar je de deuren wil hebben. Aan de bovenkant of aan de voorkant. Ook de mogelijkheden om het hok schoon te maken....hier zitten ook verschillen in.
Ik neem aan dat er tussen het jonge, onwetende personeel iemand tussenzit die ooit een goede konijnenhok gebouwd heeft.
Succes

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien is er zelfs iemand die een bouwtekening voor je kan maken en stap voor stap uitleggen hoe het moet. Of als je vast komt te zitten in het bouwen ervan dat je op deze medewerker nog een beroep kan doen. Een vraag stellen dus.Dit soort medewerkers met hart voor hun werk, tref je namelijk ook nog aan.

Toegevoegd na 4 minuten:
Vraag bij binnenkomst er gewoon naar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hout,kippengaas en van die nagels om het kippengaas aan het hout te bevestigen als je dit goed doet dan kan de konijn zich niet verwonden aan de constructie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een konijnen hok zelf bouwen is leuk, maar er een kopen is goedkoper.
Als je het toch zelf wil doen kijk naar een hok zoals je het graag zou wil. En schrijf maten en materiaal op, ga daarmee naar de bouwmarkt.

Anders eerst een tekening maken, houtsoort bepalen en maten van het hout opvragen bij bouwmarkt, gaas of metalen spijlen, zinkenbak voor op de vloer, deze moet je apart laten maken (dakdekker). En nartuurlijk de dakbedekking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je iets in de link in de bron. Vind je wat uitleg en de grootte etc. :)

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt voor een konijnenhok ieder rechthoekige kist gebruiken die groot genoeg is voor ze, en die afgesloten is zodat er geen regen in kan.
Je kunt er bijvoorbeeld een dekenkist voor nemen.

- Haal de deksel van de kist af.
- Zet de kist ondersteboven, zodat de konijnen er onder zouden zitten.
- Maak onderlangs 1 gat zodat de konijnen er in en uit kunnen.
- Doe de dakbedekking er op zodat het waterdicht is van boven af.
- leg een bodem van kippengaas in je tuin zodat de konijnen geen gangen kunnen graven naar je buren.
- Doe er flink wat aarde op zodat de konijnen wel IETS te graven hebben, of doe alle aarde op de kist zodat het voor de konijnen net is alsof ze een hol hebben.
- en dan zet je pennen en gaas er langs zodat de konijnen niet gewoon weg kunnen lopen.

Die afrasteringen zeg maar, hebben ze tegenwoordig standaard te koop bij dierenwinkels. Buitenren noemen ze dat geloof ik.

Veel succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is dit voor jou wel het beste idee!
kijk op deze website!
http://www.fan.tv/include/bouwtekeningen/pdf/konijnenhok.pdf
Succes